"Büdös a légfrissítő" - A legidiótább okokért követelnek kártérítést a szállodákban
Jellemzően a nők tesznek panaszt, melynek tárgya a rossz időjárás is lehet.
Csak minden ötödik szállásadó büszkélkedhet azzal, hogy nem volt még példa nála kekeckedő vendégre, a többiek nem ilyen szerencsések a Szallas.hu legfrissebb kutatása szerint. Ugyan többségüknél évente csak egy-két alkalommal fordul elő szőrszálhasogatás, vannak, akiknél havonta vagy hetente tiszteletét teszi egy-egy akadékoskodó vendég. Ha panaszfelvételre kerül sor, jellemzően a nők hallatják a hangjukat.
"A nemük mellett a gyakori reklamálók korára és társadalmi helyzetére is kíváncsiak voltunk: főként a 36-45 évesek és a tehetősebbek reklamálnak" - ismertette a részleteket Mészáros Judit, a Szallas.hu marketingmenedzsere. A perlekedők túlnyomó részének nem számít, hogy kinek, csak mondhassa, de a recepciósoknak és a vezetőségnek jobb felkészülni az ilyen esetekre, mert a kutatás szerint náluk landol a panasz.
Mi zavar a leginkább?
A vendégek leggyakrabban a szolgáltatásban találnak kifogásolnivalót, ezt követően különböző hangoskodók verik ki a biztosítékot. A szomszédtól átszűrődő ágynyikorgás, a gyerekek lármázása és az ittas csapat a vezető indíték általában. "Olykor előfordul kirívó eset is, például olyan dolgot hiányolnak, ami eleve nem is elérhető a szálláson, mint amikor csendes elvonulásra meghirdetett, erdei szálláshelyen csodálkoznak, hogy nincs internetkapcsolat" - mondta Mészáros Judit.
A felmérésből az is kiderült, hogy egyes vendégek a televízió csatornakínálatát is szigorúan bírálják, de penetráns szagú légfrissítő is volt már kártérítési vita tárgya. "A kekeckedő vendégek jellemzően túloznak" - tette hozzá Mészáros Judit. "Egy ártatlan poloska felbukkanása esetén már csótányt kiáltanak némi kedvezmény vagy extra szolgáltatás reményében."
Ezt igazolja az az eset is, amikor a 25°C-os kinti hőmérséklet ellenére hiányolta valaki a fűtést a szobából, vagy, amikor túl világosnak találta a hálót, pedig csak nem húzta be a sötétítőt. A kutatás azt is vizsgálta, vajon a vendégnek mindig igaza van-e. "A szállásadók kétharmada mérlegeli a helyzetet, de közel 20% a körülményektől függetlenül helyt ad a reklamációnak" - egészítette ki Mészáros Judit.
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
A szállásadók csaknem fele szerint nincs jó megoldás az ilyen vendégek kezelésére, ötödük csak elismeri a panaszt, de ugyanennyien vélik, hogy kárpótlás is megilleti a kekeckedőt, ami jellemzően grátisz szolgáltatás vagy kedvezményes utalvány, esetleg hosszabbítási lehetőség. A vendégek zöme egyébként utólag tesz panaszt, alig harmaduk ad hangot nemtetszésének még a helyszínen.
OLVASD EL EZT IS!
- metró
- közlekedés