Egyetlen őszi finomság, ami fogyaszt, és feltölt vitaminnal
Mi az?
Ha ősz, akkor sütőtök - nemcsak finom, de fogyasztásának számos előnye is van.

Ez is érdekelhet

Folyton eltapsolja gyermeked a zsebpénzét? Van megoldás! (x)

Hosszabbítsd meg a nyarat SZÉP-kártyával! (x)

Bemutatták a Tháliában a világ leghíresebb krimijét (x)

beauty and style

Nem kímélte a robbanás a divatházat: Elie Saab lélegzetelállító ruhákkal tért vissza »

6 sminkeszköz, amivel szépen formázható a ritka, kusza szemöldök: tökéletesítik a fazont és természetes hatást adnak »

72 éves nővel reklámoznak táskát: nem a kora miatt különleges, hogy modellnek állt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A sütőtök nevének hallatán manapság már sokaknak a Halloween és a töklámpás ugrik be először. Pedig az ősz egyik legnépszerűbb zöldsége nemcsak dekorációs elemként szolgálhat: elfogyasztva is nagyon hasznos.

Ha sütőtököt eszel, hozzájárulsz az egészséged védelméhez, karcsúsodhatsz, és a bőröd is kap egy kis színt a hűvös, napmentes időszakban - arról nem beszélve, hogy a narancsszínű finomság remek nass.

Sütőtökkel az egészségért

Az őszi járványos időszakban kimondottan jól jön, hogy van olyan szezonális zöldség, ami immunerősítőként hat. Mivel a sütőtök káliumtartalma igen magas, nagyon jó méregtelenítőként, vértisztítóként és vízhajtóként funkcionál. Emellett segít az emésztési panaszok leküzdésében, és javítja az anyagcserét.

Ezen tulajdonságai miatt növeli a szervezet védekezőképességét a bacilusokkal szemben, a benne található jelentős mennyiségű antioxidáns pedig még a daganatos megbetegedések megelőzésében is támogat.

Nem hanyagolható el a sütőtök vitamin- és ásványianyag-tartalma sem: a zöldség kiváló természetes C-vitamin-, vas- és rézforrás. Nem csupán a betegségek elkerülése érdekében fogyaszthatod: ha nátha kínoz, a sütőtöklé fogyasztása felgyorsíthatja a gyógyulást.

Karcsúsító finomság

A sütőtök jó alapja lehet a diétás étrendednek, hiszen rendkívül alacsony a kalóriatartalma, ugyanakkor csillapítja a nassolás utáni ellenállhatatlan vágyadat. Anyagcsere-javító hatása miatt könnyebben beindul a fogyás, ha a sütőtököt beépíted a táplálékaid közé.

Abban is segít, hogy a fogyókúrád ne legyen egészségtelen, hiszen tápanyagban gazdag, ezért pótolja a kevesebb táplálékbevitel miatti esetleges hiányokat. Fogyaszthatod főve, sülve, fűszerezve, püréként, főzelékként vagy levesként, sőt, akár cukrozva vagy nyersen is. A sütőtök segít helyreállítani a koleszterinszintet, a növényből nyert tökmagolaj pedig nagyon egészséges omega-3 zsírsavakat tartalmaz.

Barna bőr

A sárgarépához hasonlóan a sütőtök is nagy mennyiségű béta-karotint tartalmaz, ezért fogyasztásával elérheted, hogy ősszel és télen se fakuljon ki teljesen a nyáron lebarnult bőröd. Ha naponta fogyasztasz a zöldségből egy keveset, az eredmény nem marad el, arra azonban vigyázz, hogy ne vidd túlzásba, mert a bőröd sárgásra színeződhet.

Ezt is szeretjük