Újabb területeken szigorít a kormány
Nagyon kell a költségvetésnek az újabb bevétel.
A feketegazdaság visszaszorítását célozta meg újra a kormány: még több helyen lesz kötelező bekötni az online pénztárgépet. A taxikban lassan már csak az utasoknak nem marad hely.
Varga Mihály egyértelmű sikernek nevezte az online pénztárgépek bevezetését, ami jelentős többletbevételt hozott a költségvetésnek.
Hogy erről a kérdésről mi a kereskedők véleménye, az azóta ismert, hogy a kormány 2013-ban döntött a pénztárgépek bevezetéséről. A több hónapon át tartó, határidőket folyamatosan tologató és tüntetéseket kiváltó intézkedés tavalyra már komédiába fulladt, ezért is várt a kormány a végleges bevezetéssel 2014 szeptemberéig.
Taxisok, pénzváltók, konditermek
A kereskedelmi egységeken túl most a szolgáltatók lesznek azok, akiknek be kell majd szerezniük és köttetniük az online pénztárgépeket. Közülük is az autószervizek, a taxik, konditermek, a wellness-szolgáltatók és a pénzválók azok, akiket biztosan kötelez majd a kormány erre.
A taxisoknak az elmúlt időszakban már több olyan eszközzel kellett felszerelniük az autóikat, amelyre a fővárosi taxirendelet kötelezte őket: minden autóban kell, hogy legyen bankkártyás fizetési lehetőség, GPS, a néma címkiadáshoz szükséges androidos táblagép, a taxióra és megmaradt a hagyományos CB-rádió is. A sok kütyü mellé most még ezek szerint egy újabb eszközt is be kell majd passzírozni a kocsikba, ezért a taxisoknak az a fontos, hogy a NAV-hoz bekötött pénztárgép minél kisebb legyen.
A Magyar Pénztárgép Szövetség szerint a jelenleg raktáron lévő kasszák megfelelnek az előírásoknak, de azt még nem tudni, hogy a szolgáltatói szektorra vonatkozó szabályoknak megfelelnek-e: ugyanis ezek között alig van valóban kicsi, hordozható pénztárgép.
Nagyon kell a bevétel az államnak
A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint tavaly több mint 300 milliárd forinttal emelkedett az államkasszába forgalmi adó címén befolyt összeg, és ebből legalább 180-190 milliárd forint az online gépek használatából, a gazdaság fehéredéséből eredt.
Dilemma podcast
A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.
Promóció
Fotó: MTI/Marjai János.
OLVASD EL EZT IS!
- belföld
- online pénztárgépek
Ez egyre kínosabb! Már a hivatal is vizsgálódik a pénztárgépek ügyében
- adó
- belföld
Itt vannak a legfontosabb határidők!
- alkotmánybíróság
- belföld