Játékbabának tűnik, de megfigyelnek rajta keresztül: van, ahol már betiltották
Egyre veszélyesebbek a kémkedő okosjátékok.

- Ismét összefogtak a Fressnapf vásárlói: közel 12 millió Ft adomány a Kutyák Határok Nélkül Alapítványnak (x)
- Korábbi évadkezdéssel és bővebb műfaji kínálattal nyit a Margitszigeti Szabadtéri Színház (x)
- Színésznőként ismertük meg, most mesekönyvet illusztrál - A karantén alatt Korponay Zsófi ezzel foglalkozik

- Az 53 éves Carla Bruni stílusa egyszerű, de kifinomultan nőies: az egykori francia first lady szettjeit könnyű lemásolni »
- A francia nők kedvenc frizurája pillanatok alatt elkészül: egyszerű konty, ami nőiessé teszi a megjelenést »
- A 73 éves divattervező ruháin szinte az összes szín szerepel: koalás pulóverét még Diana is viselte »
- Angelina Jolie és Brad Pitt középső lánya jól megnőtt: a 14 éves Shiloh olyan magas, mint az anyja
- Ő Zoltán Erika 23 éves lánya: a gyönyörű Zoé le sem tagadhatná az anyját
- Villámkvíz a magyar földrajzból: általános iskolában tudni kellett a válaszokat
- Általános iskolás tananyag: tudod, mi a szófaja a következő szavaknak? Kvíz!
- „Napi 1 szexből 8 havonta 1 lett” - Házaspárok vallomása a szexmentes kapcsolatról
Az internetre kötött, kamerával és mikrofonnal felszerelt babák, robotok és más okosjátékok sokszor személyes adatokat továbbítanak a gyártóik számára. Az amerikai és német hatóságok után már a franciák is vizsgálatot indítottak az ügyben. Figyelmüket a My Friend Cayla baba és az i-Que robot keltette fel, a játékokat egy sor biztonsági rés miatt tiltanák be.
Mind a lányoknak készült baba, mind pedig a fiúknak szánt robot rendelkezik mikrofonnal, és bluetoothon kapcsolódnak az őket irányító telefonra vagy tabletre. A játékok úgy működnek, mint egy gyerekeknek készült digitális asszisztens: figyelik a szóbeli kérdéseket és utasításokat, amelyeket aztán továbbítanak egy távoli szerverre. Ott aztán egy webes szolgáltatás értelmezi a kéréseket, majd visszaküldi a válaszokat.
A támadó beszélgethet a gyerekkel
A gyártó oldalán található reklám szerint a gyerek például megkérdezheti a babától, hogy melyik állat a legmagasabb a világon, mire Cayla azt válaszolja majd, hogy a zsiráf. A számos biztonsági probléma közül az egyik már több mint két éve ismert: a játékok szoftvere meghekkelhető, ezért bármilyen közeli bluetooth eszköz csatlakozhat rájuk. Így a támadó akár beszélgethet is a gyerekkel, vagy csak rögzítheti, amit mond.

A G DATA egy évvel ezelőtt már megírta , hogy az okosjátékok egy sor személyes adatot gyűjthetnek és tárolhatnak. A német biztonsági cég azt javasolja a szülőknek, hogy lehetőleg kerüljék el az internetre kötött okosjátékok vásárlását, egyszerűen azért, mert a játékgyártók még nem biztonságtudatos módon fejlesztik ezeket, így jellemzően sok biztonsági rés található bennük.
Betiltott játékok
Németországban a Genesis játékgyártó termékeit már betiltották, arra hivatkozva, azok gyakorlatilag törvénytelen kémkedő eszközök (az országban tilos álcázott kémkedő eszközöket gyártani, forgalmazni vagy akár birtokolni). A francia hatóságok pedig most két hónapos határidőt adtak a gyártónak a játékok módosítására. Az Egyesült Államokban is felmerült már ugyanez a kérdés, az FBI idén nyáron adott ki figyelmeztetést az okosjátékokkal kapcsolatban.
A Telegraph cikke ennek kapcsán megemlíti a VTech, a Fischer-Price és a Mattel egyes termékeit is. Általános tanácsként az fogalmazható meg, hogy ha internetre kötött játékot vásárolunk, akkor ezt szülői felügyelet mellett engedjük használni, és ha a gyerek megunta, akkor kapcsoljuk ki.
OLVASD EL EZT IS!

- televízió
- internet