Íme, ezek a tévék kaptak büntetést az ordító reklámok miatt

Egyelőre csak a köztévének kell fizetni, a TV2 figyelmeztetést kapott. A cél nem a bírságolás.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Az engedélyezettnél jóval hangosabb reklámok miatt pénzbírságot szabott ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa több közszolgálati médiumra, illetve az egyik kereskedelmi csatornát a jogsértés azonnali abbahagyására szólította fel - közölte a médiatanács szóvivői irodája csütörtökön az MTI-vel.

Duna TV, M1, M2

A közlemény szerint a második negyedévi adatok alapján ismételt jogsértés, azaz az engedélyezettnél jóval hangosabb reklámok miatt a Duna Televízió Nonprofit Zrt. 100 ezer forintos, a Magyar Televízió Nonprofit Zrt. M1 és M2-es csatornája együtt 160 ezer forintos bírságot kapott, a TV2-t pedig a jogsértő gyakorlat azonnali abbahagyására szólította fel a hatóság.

A médiatanács negyedévente rendszeresen ellenőrzi azt az előírást, amely szerint a televíziós hirdetések hangereje nem lehet nagyobb a környező műsorszámok hangerejénél. Az előírt hangerőértékeket egy erre a célra kifejlesztett szoftver segítségével mérik a szakemberek.

A hatóság a közleményben emlékeztetett arra, hogy az új médiatörvény a nézői igényekre reagálva már kifejezetten tiltja az ordító reklámokat, és a gyakorlat szankcionálását is lehetővé teszi.

Ugyanakkor felhívták a figyelmet arra is, hogy a médiatanács a szankciók kiszabásán túl folyamatos konzultációkkal is arra törekszik, hogy tartósan ösztönözze a médiaszolgáltatókat a reklámhangerővel kapcsolatos előírások betartására.

Már egy ideje vizsgálják

A médiatanács már 2011 januárja óta vizsgálja ebből a szempontból a televíziókat. Azokat a televíziókat, amelyek törvényt sértenek, először figyelmeztetik, és ha ez eredménytelen, akkor nyúlnak a pénzbüntetés szankciójához, amit közzé is tesznek a médiatanács weboldalán.

A Médiatanács a reklámhangerőt egy teljesen magyar fejlesztésű szoftver segítségével méri, amely érzékeli, illetve pontosan ki tudja szűrni a kiugróan hangos műsorrészeket. Egy nap alatt ezzel az eszközzel mintegy kétszáz műsorórát tudnak vizsgálni.

Fotók! Így írták át a kormány 200 milliós kampányát

Nézegess képeket!

Elolvasom

A hangos reklámok miatti büntetést az új médiatörvény teszi lehetővé, amely kimondja: a lineáris műsorszolgáltatásban közzétett reklám, televíziós vásárlás, valamint a reklám közzétételét akusztikus módon jelző figyelemfelhívás átlagos vagy a néző és hallgató által érzékelt hangereje nem lehet nagyobb, mint környező műsorszámoké.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

Ezt is szeretjük