Erre figyelj, ha garanciában javíttatsz vagy cserélsz: alaposan átverhetnek

Az interneten vásárolt termékeknél is felmerülhetnek problémák.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Év eleje óta egyre több panasz érkezik a Budapesti Békéltető Testülethez az interneten vásárolt műszaki cikkekre (okostelefon, iPad, televízió) amelyek tartós fogyasztási cikknek minősülnek, ha a vételáruk meghaladja a 10 ezer forintot.

Mégis nem sokkal az átvétel után elromlanak, és a kötelező egyéves jótállás ellenére a cégek elutasítják a fogyasztókat, amikor ingyenes javítást vagy cserét szeretnének - közölte a Budapesti Békéltető Testület az MTI-vel.

A tartós fogyasztási cikkeknél az egy éves garancia azt jelenti, hogy ha a termék meghibásodik, akkor a vállalkozásnak kell bizonyítania, hogy eladáskor még hibátlan volt, ha ezt nem teszi, vagy nem tudja megtenni, ki kell cserélnie, vagy ki kell javítania az adott terméket.

Nem elég egy e-mail

A kötelező egyéves jótállási idő alatt nincs lehetőség a garancia megvonására, hiszen az jogszabályban biztosított. Ezért ilyen esetekben nem elég egy, a fogyasztónak szóló e-mail, hogy sérülést fedeztek fel a terméken, hanem a vállalkozásnak kell bizonyítania, hogy a hibát valóban ez a sérülés okozta.

Mindezek miatt a fogyasztónak érdemes a problémás termékről visszaküldése előtt fényképeket vagy videófelvételt készíteni, és mindezt megismételni, ha a terméket már becsomagolták, hogy bizonyítani tudja, pontosan milyen állapotban küldte vissza a meghibásodott árut - hangsúlyozta közleményében a Budapesti Békéltető Testület. A futártól kapott átvételi elismervényt is meg kell őrizni, hiszen csak ezzel lehet igazolni a csomag átadását - teszik hozzá.

Az elállási jog is bajos lehet

A másik probléma az online rendeléskor biztosított 14 napos indoklás nélküli elállási joggal függ össze. Gyakran előfordul, hogy amikor a fogyasztók élnek az elállási jogukkal, a cég nem, vagy csak igen sokára téríti vissza a termék vételárát.

Hasonló esetben azonban a vállalkozásnak haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül azt követően, hogy tudomást szerzett az elállásról, vissza kell térítenie a fogyasztó által kifizetett teljes összeget, amit csak addig tarthat vissza, míg a terméket, vagy a visszaküldést igazoló dokumentumot meg nem kapta.

A cikk az ajánló után folytatódik

Vásárolj Femina Klub bérletet!

Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől. 

  • Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
  • Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában.  2025.02.19.
  • Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.

További részletek: feminaklub.hu/

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

A közlemény szerint sokszor elkerüli a fogyasztók figyelmét, hogy nem magyar székhelyű vállalkozástól rendelnek. Ez a vásárolt áru meghibásodásakor jelent problémát, amikor kiderül, hogy a cég külföldi szervizpartneréhez kell visszaküldeni.

Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület látja el a fogyasztók és a vállalkozások közötti, határon átnyúló, online vásárlásokból fakadó viták rendezésének feladatát, és egyúttal a tagállami kijelölt, európai uniós online tanácsadó pontot is működteti.

Ezt is szeretjük