Havi több százezer forint napi 1-2 óra munkával
Egy vagyont keresni kevés munkával, főnök és határidők nélkül. Az MLM csábító, de vajon mi az igazság?
Kevés olyan ember van, aki még nem hallott a multi-level-marketingről, azaz arról a kereskedelmi formáról, ahol kötetlen munkaidőben, főnök és különösebb munka nélkül keresheti meg az ember a napi betevőjének több tucatszorosát.
Az úgynevezett "hálózatos értékesítés" korunk talán egyik legvitatottabb kereskedelmi formája. Számtalan hívet szerzett, ellenzőinek tábora ugyanakkor szintén igen népes.
Nem újdonság
Az MLM története egészen az 1930-as évekig nyúlik vissza, és közvetve két amerikai üzletember, nevezetesen William Casselberry és Lee Mytinger nevéhez fűződik. A két vállalkozó a California Vitamin Company és a Nutrilite XX Vitamins termékeit árusította. Azért, hogy kereskedőiket anyagilag ösztönözzék, azoknak új tagok bevonása után jutalékot adtak, ők pedig így egyre több üzletkötőt képezhettek ki. Az általuk képviselt értékesítési formára 1941-ben kidolgozták az úgynevezett C&M marketingtervet: ennek alapján az ügynökök 3%-os extra jutalékot kaptak az általuk csatlakoztatott tagok után. Az ötletet valójában az adta, hogy ha valaki elégedett egy termékkel, annak biztosan jó hírét kelti ismerősei körében is. A "szájhagyomány" útján terjedő marketing jó koncepciónak bizonyult, hiszen ma már az MLM-rendszert a világ számos, többek között kozmetikai, biztosító- és autóipari vállalata használja.
Főnök és biztos jövedelem nélkül
Az MLM-értékesítés lényege, hogy a hálózatban dolgozó ügynök - amellett, hogy minél több terméket ad el - új tagokkal bővíti saját, és ezzel a cég hálózatát is. Az új belépőnek általában bizonyos összeg fejében meg kell vásárolnia egy belépő termék- vagy szolgáltatáscsomagot, amivel megkezdheti karrierjét a rendszerben. Léteznek olyan hálózatok, amelyeknél minden hónapban teljesíteni kell egy bizonyos szintet - tehát adott mennyiségű terméket kell eladni -, máshol viszont az a bizonyos szint a határ a jövedelemszerzéshez, tehát amíg azt nem éred el, a befektetésed nem térül meg.
A hálózatban dolgozó forgalmazóként nem vagy alkalmazottja a vállalatnak, és így az állandó, biztos jövedelmet sem nyújt, csak akkor, ha értékesíted az adott terméket vagy szolgáltatást - akad cég, ahol hangsúlyozzák, hogy ez nem így van, de ott a "láblógatás" határa szinte teljesíthetetlenül magasan helyezkedik el...
Valóban megéri?
A hálózatos értékesítés alapkoncepciója az elmúlt évben - a fogyasztási szokások megváltozása, és az egyre erősödő konkurencia miatt - igencsak megváltozott. Az ismerősök "rábeszélése" mellett a termékforgalmazók gyakran a világhálót használják fel munkatársak keresésére. E-mail üzeneteket küldenek, online fórumokon tűnnek fel, és apróhirdetéseket adnak fel, amelyben azt hangsúlyozzák, hogy minimális befektetéssel, legfeljebb egy év elteltével virágzó üzleti lehetőséget kínálnak.
Természetesen nem célunk - és nem is posztunk - pálcát törni eme kereskedelmi forma felett, az azonban kétségtelen, hogy nagyon sokan fogtak hozzá, és a jövedelmező üzlet helyett csak kemény munka árán szerezték egyáltalán vissza az elején befektetett összeget...
Mivel csodák nem léteznek, ha a realitás talajától messze elrugaszkodott feltételekkel kínálnak üzleti lehetőséget, akkor gondolj arra, hogy a legtöbb helyen nem munkatársat, hanem egy könnyen beszervezhető alakot keresnek, aki a személyes találkozón prezentált meggyőző és hatásos beszélgetés után úgysem tud nemet mondani.
MLM, piramis vagy pilóta?
Jó, ha tudod, hogy a korábban oly nagy népszerűséget szerzett piramis- vagy pilótajáték és az MLM rendszere között nagy különbség van.
Míg ugyanis az MLM esetében terméket vagy szolgáltatást kell megvásárolni, az utóbbinál mindössze pénzbefizetésről van szó: a hierarchiában alacsonyabb szinten álló tagok pénzt juttatnak a magasabb szinteken lévők felé, és ahogy a rendszer egyre lejjebb épül, elvileg mindenki jövedelemhez jut mindaddig, amíg van lehetőség új tagok toborzására. Az így épülő piramisok azonban hosszútávon nem fenntarthatók, és előbb-utóbb összeomlanak, hiszen egy bizonyos szint után egyszerűen elfogy a potenciálisan bevonható emberek száma. Ha pedig a rendszer összeomlik, az alsó szinten lévő tömegeknek már nincs, aki fizessen, így ők kerülnek ki vesztesként az ügyletből.
Légy résen!
Hogy megéri-e részt venni az MLM-ben és a hozzá hasonló kereskedelmi formákban, mindenki döntse el maga, a következőkről azonban semmiképpen nem szabad megfeledkezni:
- A jövedelmed elsősorban a termék- vagy szolgáltatás értékesítéséből, és ne az új tagok "beszervezéséből" származzon!
- Ha mégis belevágsz, mindenekelőtt győződj meg arról, hogy piacképes termékről, szolgáltatásról van szó!
- Ne dőlj be annak, hogy minimális munkával nagyon sokat kereshetsz! Akik már magasabb szintre jutottak, nagyon kemény munkával győzködtek meg embereket...
- Nézz utána az adott cégnek, és ellenőrizd, hogy minden jogi előírásnak megfelel-e - az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium honlapján ingyenes céginformációs szolgálat működik.
- Ne siesd el a döntést: ha valóban munkatársat keresnek egy céghez, ott nem fognak sürgetni.
- Érdemes csak olyan ismerősöddel üzletet kötni, akiben addig biztosan nem csalódtál.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
OLVASD EL EZT IS!
- pénz
- pszichológia
A legpimaszabb vevőmanipulációk
- illat
- kozmetikum