3 fontos vitamin és tápanyag, amihez nőként hozzá kell jutnod
Ha pótlod a legfontosabb tápanyagokat, a közérzeted is jobb lesz.

Nyereményjáték

Nyerj szerelemsegítő nyakláncot Valentin-napra! Bevonzza életedbe az igaz szerelmet (x)

Nyerj páros belépőt Vekerdy Tamás januári előadására a Femina Klubon! (x)

Nyerd meg a Világörökségek Magyarországon című könyvet, és merülj el hazánk csodás világában! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Hódunyhával betakart mesebeli tájak, ahol mégis szikrázó a napsütés: mesefalucskákat is rejt (x)

A NASA űrhajósai és világsztárok is alávetették magukat ennek a műtétnek - Magyar találmány (x)

Szív- és érrendszeri betegségeket okozhat, mégis kevesen ismerik ezt a szövődményt - Lehet tenni ellene (x)

Évente 34 ezer kisbaba hal meg ettől a betegségtől - 18 országot érint (x)

Gondtalan és felszabadult nyugdíjas éveket szeretnél? Mutatjuk, mi kell hozzá (x)

beauty and style

10 perces alvássegítő jóga, ami izomláz ellen is jó: fel sem kell kelned a földről »

Próbáld ki a legolcsóbb fiatalító szert: ezért fontos a rendszeres vízivás »

A tavaszi divat legfontosabb ruhadarabja a farmer után: ez lesz a blézer éve »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az egészséges táplálkozás és a mozgás fontosságáról nem győzünk eleget írni, van azonban néhány vitamin és ásványi anyag, melynek pótlására nőként különösen figyelned kell.

Ha szervezeted mindegyikhez kellő mennyiségben jut hozzá, az nemcsak a külsődön, de a közérzeteden is meglátszik majd.

Vas

A vas a vér hemoglobinjának egyik alkotóeleme, a szervezet működéséhez szükséges ásványi anyag. Hiánya esetén fáradékony és sápadt leszel, könnyebben kapsz el fertőzéseket, és a tanulás is nehezebben mehet.

Ha nincs étvágyad, gyakran szédülsz, és a hajad is hullik, szintén gyanakodhatsz vashiányra. A menstruációs vérzés miatt a lányok kétszer annyi vasat veszítenek havonta, mint a fiúk, ezért is fontos, hogy gondoskodj a megfelelő utánpótlásról.

A vas természetes forrása lehet a spenót, a tökmag, az étcsokoládé, a paradicsom, a sárgabarack és a belsőség, például a máj is. A nők napi vasszükséglete 15-18 milligramm.

Magnézium

A magnéziumot a szervezeted nem tudja önmaga előállítani, ezért is különösen fontos, hogy olyan ételeket fogyassz, melyekben elegendő található a létfontosságú anyagból. A mozgásszegény életmód, a dohányzás és a nem megfelelő minőségű táplálék fogyasztása mind magnéziumhiányt okozhat.

Ha a szervezeted nem kap elegendő magnéziumot, koncentrációs zavar, szédülés, fáradékonyság, ingerlékenység léphet fel, de magnéziumhiányra utalhatnak az izomgörcsök is.

A depresszióra való hajlam és magas vérnyomás kialakulásának kockázata mellett a magnéziumhiány a premenstruációs szindróma tüneteit is fokozhatja, ha tehát pótlod a szervezetedből kiürülő ásványi anyagot, azzal kiegyensúlyozottabbá válhatsz.

A legjobb magnéziumforrások a mandula, a dió, a búzakorpa és a hüvelyes zöldségek. Egy fiatal felnőtt nő napi magnéziumszükséglete körülbelül 350 milligramm.

H-vitamin

A H-vitamint szépségvitaminként is szokás emlegetni, hiszen fontos szerepe van az egészséges bőr, az erős körmök és a szép haj megőrzésében.

A H-vitamin emellett szerepet játszik a test zsíranyagcseréjében is, vagyis megkönnyíti az egészséges testsúly megtartását, segíti az ekcéma és a bőrgyulladás gyógyítását, vagyis a pattanásokkal való küzdelem során is elengedhetetlen.

Természetes H-vitamin-forrás a máj, a vese, a tojássárgája, a karfiol. A gabonafélékben is található H-vitamin, de csak kötött formában, így ez nem szívódik fel a szervezetben. A felnőttek napi szükséglete 0,3 milligramm.

Blog.hu ajánló