Milliárdokat hozhat a BKK-nak az új beléptető rendszer
Megtérül a befektetés?
A BKK válaszaiból kiderül, hogy a bliccelők mennyi pénzt visznek el.

Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

Tasnádi Bence színész jóképű, tehetséges és lázadó – Akárcsak Mozart, akit játszik

beauty and style

Gyönyörű esküvői ruhák, amiket a nyüzsgő nagyváros ihletett: a Daalarna modern hercegnőknek tervezett »

Így nem lesz unalmas a fekete és fehér kombinációja: stílusos szetteket mutatunk »

Nem sokat bíznak a képzeletre a 80-as évek legdögösebb ruhafazonjai: Emily Ratajkowski sportot űz a villantásból »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az elektronikus jegyrendszer bevezetésével kapcsolatos kérdéseinkre a héten megkaptuk a válaszokat a Budapesti Közlekedési Központtól.

forrás: MTI, Máthé Zoltán

A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ egyik legnagyobb projektje keretében 2014 és 2016 között bevezetjük az elektronikus jegyrendszert, amely ügyfeleink magas minőségű, korszerű kiszolgálásához járul hozzá, hatékonnyá teszi a jegyértékesítés és az utasok utazási jogosultságának ellenőrzését - írják.

Nincsenek veszélyben az ellenőrök

Az ellenőröket csak a metróállomásokon, valamint egyes kiemelt HÉV-megállóban váltja fel az automatikusan működő be- és kiléptető kapurendszer, ráadásul az eddig a metrókijáratoknál ellenőrzést végző munkatársakat a felszíni járművekre és járatokra tudjuk majd átcsoportosítani, így nem áll fenn az elbocsátások lehetősége.

Jegy- és bérletárak

A projekt keretében az árszint változása nem tervezett. A menetjegy- és bérletárakat a Fővárosi Közgyűlés határozza meg, azonban mindenképp kedvező változás lesz az, hogy az eddig megszokott vonaljegyet felváltja az időalapú jegy, ami ügyfeleink többségének könnyebbséget, adott esetben olcsóbb utazást is jelenthet a jelenlegi vonaljegyhez képest.

Az új jegyautomaták

Az automaták informatikai hálózatba kötve üzemelnek majd, így a felügyeleti szoftver segítségével állapotuk bármikor, akár távolról is lekérdezhető, a központi rendszerben ellenőrizhető, ezáltal a meghibásodott készülékek javítása is felgyorsulhat. Zavar esetén a gépek automatikusan értesítést is küldhetnek majd, így hamarabb kijavíthatóak a jelentkező problémák.

Várakozásaink szerint a háromszáz darab új jegykiadó automata a masszív, strapabíró kialakításnak köszönhetően látványosan javulni fog a készülékek rendelkezésre állása, legyen szó szélsőséges időjárási körülményekről, avagy rongálókról. A jegykiadó automatában található pénzmennyiséget, valamint a gép egyéb alkatrészeit vandálbiztos kialakítású burkolat védi az időjárás viszontagságaitól éppúgy, mint az erőszakos behatolási kísérletektől, hasonlóan a bankautomatákhoz.

Valamennyi gépen biztonsági kamerák is működnek majd, míg a készülékek belsejében lévő folyadékelvezető csatornák megóvják a bennük található elektromos berendezéseket a beázástól. Az automaták akkor is képesek lesznek arra, hogy kiszolgálják az ügyfeleket, ha leszakadtak a központi hálózatról, és automatikusan részleges üzemmódba állnak, ha úgy érzékelik, hogy valamelyik moduljuk üzemképtelenné vált.

Utazási kártya

Az utazási kártyákat és az azokhoz tartozó utazási számlát a jövőben pillanatok alatt, interneten vagy telefonos ügyfélszolgálat segítségével is fel lehet majd tölteni, de természetesen a helyszínen a jövőben is meg lehet váltani a jegyeket és bérleteket a megszokott jegypénztárakban, illetve a jegykiadó automatákban, így azok sem lesznek bajban, akik nem rendelkeznek internet-hozzáféréssel vagy bankkártyával.

A milliárdos kiadás a megtérül

A mai jegyrendszer fenntartása drága, pazarló és rendkívül sok csalási lehetőséget biztosít. A rendszer bevezetésével várhatóan milliárdos nagyságrendű plusz bevételt tudunk elérni a bliccelés visszaszorításának köszönhetően, így hosszú távon pénzügyi szempontból is előnyös az új rendszer kiépítése és működtetése. Ez pedig épp azt jelenti, hogy csökkenthetjük a rendszer belső eladósodottságát. Ez új közlekedési eszközök beszerzésére, a régiek felújítására fordítódhat majd. Továbbá a közösségi közlekedés vonzerejének növekedését is várjuk a modern értékesítési csatornákon keresztül könnyen elérhető, egyszerűen használható termékeket kínálunk átlátható tarifastruktúrával.

Ezt is szeretjük