Lólábbal a hóna alatt érkezett a Teleki téri forgatásra - Mihalek Zsuzsa mesélt a Szegény párák forgatásáról

Újsághirdetésre jelentkezett a nyolcvanas években, most az Oscar-díjat várja.

Interjú Mihalek Zsuzsával
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Akinek volt szerencséje a Szegény párák című Jorgosz Lánthimosz-film elképesztően groteszk látványvilágába belecsöppenni, sosem fogja elfelejteni azt. Külön öröm, hogy mindehhez egy magyar berendezőnek, Mihalek Zsuzsának is köze van.

Az Oscar-díjra jelölt berendező most a Díványnak adott interjúban mesél karrierjének kezdetéről, forgatási kulisszatitkokról és arról, valójában mit is csinál egy filmes berendező.

Interjú Mihalek Zsuzsával

Mihalek Zsuzsa már 17 éves korában tudta, hogy a filmszakmában szeretne elhelyezkedni. Ezt követően 1986-ban egy újsághirdetés keltette fel a figyelmét, ahol berendezőgyakornokot keresett a Mafilm filmgyár. Elment a meghallgatásra, és este értesítették is, hogy felvették.

GettyImages-1978501868
Fotó: Kate Green / Getty Images Hungary

Innentől pedig nem volt megállás: első munkája az 1988-as Soha, sehol, senkinek, önálló projektje pedig az 1999-es Kalózok volt. Mihalek a nehézségek ellenére rögtön tudta, hogy ez az ő útja.

- Tudtam, hogy maradok, pedig a filmes szakma nem könnyű. Sokan azt hiszik, csupa csillogás, pedig nem így van. Kőkemény fizikai és mentális munka. Ha forgatás van, nincs betegség, fáradtság, menni kell. A 12 óra a minimum munkaidő, de van, hogy ennél többet is ott vagyunk. Ha mi délután öt-hat óra körül hazaérünk, nem is tudjuk, mit csináljunk a nap további részében - mesélte a Díványnak a filmes.

A magyar produkciók után Kemény Ildikó filmproducer által külföldi filmeket is kapott. Forgatott Charlize Theronnal az Atomszőkében, Gary Oldmannel a Suszter, szabó, baka, kém című moziban, Kate Winslettel a Leeben vagy éppen Emma Stone-nal és Mark Ruffalóval a már említett Szegény párákban. Az interjúban azonban elárulta, a színészekkel sosem találkozik, hiszen a berendező az előtt dolgozik a helyszínen, mielőtt a kamera forogni kezd.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban az AI, vagyis a mesterséges intelligencia előretöréséről, jövőjéről és esetleges veszélyeiről dilemmázzunk. Valóban elveheti a munkánkat az AI? Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától? Hogyan hasznosítható az oktatásban? Teremthet munkahelyeket? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ Szertics Gergely AI szakértő, Kazár Zalán Kristóf, a Femina vezető szerkesztő-újságírója és Pintér Ada műsorvezető.

Promóció

Mihalek egy raktárban folyamatosan gyűjti az olyan tárgyakat, amik egyszer jók lesznek forgatáson. Vannak, amik egészen Indiából érkeznek a stábhoz, de akad olyan is, amiket maga szerez be régiségkereskedésben vagy galériában. Legutóbb a Szegény párákhoz egészen az Állatorvostudományi Egyetemre ment.

- Biztos volt több is, de most az jut az eszembe, amikor az Eldorádó egyik jelenetében a kislány lábára rálép a ló. Természetes volt, hogy ezt nem forgathatják le élő lóval, így hát besétáltam az Állatorvostudományi Egyetemre, ahol megkaptam egy halott állat nem éppen kis méretű lábát, amit beletettek egy nagy zacskóba, és én ezt busszal vittem ki a Teleki térre, a forgatásra - árulta el a kulisszatitkot Mihalek Zsuzsa, aki már a kezdetekkor tudta, hogy elképesztően különleges film lesz a Szegény párák, így nem lepődött meg annyira az Oscar-jelölésen sem. 

Szexuálisan túlfűtött Frankenstein-mesében brillírozik Emma Stone - Így sikerült a Szegény párák című film

Provokatív, bizarr és nagyon egyedi film lett a Szegény párák.

Elolvasom

(Képek forrása: Dívány.hu, Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük