Meztelen gyerekek az újságokban: 3 botrányos kampány, ami kiverte a biztosítékot

Bármilyet ügyet szolgáltak is, ezek a reklámok igencsak felkavaróak.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A gyermekek szerepeltetése a különféle reklámkampányokban gyakran szül ellenérzéseket a nagyközönség részéről, különösen, ha alkati sajátosságaiknak és ártatlan mivoltuknak ellentmondó, megdöbbentő módon jelenítik meg őket. A következő kampányok esetében is ez történt, bár közülük nem egy épp az ő védelmüket célozta meg.

A hírhedt Kezek: a Casa Do Menor kampánya

Az erőszakellenes, emberi jogokért küzdő jótékonysági szervezetnek, a Casa Do Menornak egy nem is olyan régi kampányával sikerült kiváltania a társadalom egy részének felháborodását, pedig nem akart mást, mint épp a sokkoló látvány által felhívni a figyelmet egy igen komoly problémára, a gyermekek ellen elkövetett erőszak gyakoriságára.

A nyomtatott sajtót érintő kampány a Hands, vagyis Kezek címet kapta, és igen felkavaró módon fejezi ki a gyermekekkel szemben tanúsított bántalmazás különféle formáit, legyen szó fizikai vagy épp verbális erőszakról.

A kislány meztelen testére tapadó kezek továbbá erőteljes asszociációkat ébresztenek a szexuális zaklatással, gyermekkori molesztálással kapcsolatban is.

De a kislány szomorú szemeivel és a sötét szobával is kísérteties látványt nyújt a kép, csakúgy, mint a szétdobált játékokkal vagy a kezekből megalkotott királykisasszony-ruhával, melyek az elveszett ártatlanságot és az elrabolt gyerekkort hivatottak szimbolizálni.

Kislányok luxusprostituáltként: a francia Vogue kampánya

A Vogue Paris 2010-2011-es összevont decemberi-januári számában megjelent fotósorozat, melynek főszereplői felnőtt nőnek öltöztetett kislányok voltak, világszerte hatalmas felháborodást keltett. A francia lap oldalain hat-nyolc év körüli lányok voltak láthatók, erőteljesen kisminkelve, magas sarkú cipőben, dizájnerruhákban és meglehetősen furcsa beállításokban.

Sokan bírálták a lapot, hogy felnőtteknek öltöztették a lányokat, sőt, a nők legkihívóbb típusait testesítették meg velük, felidézve a hírhedt gyermekszépségversenyek világát, ahol a kicsiket bebarnítják, vastagon kisminkelik, műhajat aggatnak rájuk, sőt, gyakran még műfogsort is adnak nekik a tökéletesség érdekében.

A kritikusok szerint a fotósorozat nem csupán felháborító, de a fogyasztói társadalom gyermekkorba való betüremkedését, az idő előtti szexuális önkifejezést, illetve az ártatlanság korai elvesztését hirdeti. A lapokon szereplő Cadeaux szót pedig, mely ajándékot jelent, az utolsó kép kontextusában kifejezetten betegesnek tartják - ezen ugyanis egy nőnek öltöztetett kislány fekszik a karácsonyfa alatt.

Csodagyerekek a történelemben

Nézegess képeket!

Elolvasom

Az eső mindent megváltoztat: Új-Zéland kampánya

Az autóbalesetek megelőzését szolgáló kampányok, közöttük az országutak mellett található figyelmeztető táblák képei gyakran sokkolóak, sokak szerint ugyanis egy ilyen kiemelt ügyben néha csak így lehet célt érni.

A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?

Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.

További részletek: feminaklub.hu/

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. november 27. 18 óra

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

Ezek közé tartozik Új-Zéland egyik viszonylag friss, Az eső mindent megváltoztat című kampánya is, azonban jó páran akadtak, akik számára a rajta szereplő gyermek ábrázolása már túl sok volt. Az esős időt megjelenítő képen ugyanis egy kisfiú arca látható, amint szemöldökéből, orrából és szájából vér folyik, ellenben a napos időt szimbolizáló táblán ugyanez az arc sérülések nélkül, nyugodtan, kiegyensúlyozottan jelenik meg.

A vérző tábla célja egyébként az új-zélandiak az irányú figyelmeztetése, hogy az esős évszakban is figyeljenek, és az időjárási viszonyoknak megfelelően vezessenek.

Szerinted is szükség van a sokkolásra, ahhoz, hogy a reklám elérje célját?

Ezt is szeretjük