Meztelen gyerekek az újságokban: 3 botrányos kampány, ami kiverte a biztosítékot
Bármilyet ügyet szolgáltak is, ezek a reklámok igencsak felkavaróak.
A gyermekek szerepeltetése a különféle reklámkampányokban gyakran szül ellenérzéseket a nagyközönség részéről, különösen, ha alkati sajátosságaiknak és ártatlan mivoltuknak ellentmondó, megdöbbentő módon jelenítik meg őket. A következő kampányok esetében is ez történt, bár közülük nem egy épp az ő védelmüket célozta meg.
A hírhedt Kezek: a Casa Do Menor kampánya
Az erőszakellenes, emberi jogokért küzdő jótékonysági szervezetnek, a Casa Do Menornak egy nem is olyan régi kampányával sikerült kiváltania a társadalom egy részének felháborodását, pedig nem akart mást, mint épp a sokkoló látvány által felhívni a figyelmet egy igen komoly problémára, a gyermekek ellen elkövetett erőszak gyakoriságára.
A nyomtatott sajtót érintő kampány a Hands, vagyis Kezek címet kapta, és igen felkavaró módon fejezi ki a gyermekekkel szemben tanúsított bántalmazás különféle formáit, legyen szó fizikai vagy épp verbális erőszakról.
A kislány meztelen testére tapadó kezek továbbá erőteljes asszociációkat ébresztenek a szexuális zaklatással, gyermekkori molesztálással kapcsolatban is.
De a kislány szomorú szemeivel és a sötét szobával is kísérteties látványt nyújt a kép, csakúgy, mint a szétdobált játékokkal vagy a kezekből megalkotott királykisasszony-ruhával, melyek az elveszett ártatlanságot és az elrabolt gyerekkort hivatottak szimbolizálni.
Kislányok luxusprostituáltként: a francia Vogue kampánya
A Vogue Paris 2010-2011-es összevont decemberi-januári számában megjelent fotósorozat, melynek főszereplői felnőtt nőnek öltöztetett kislányok voltak, világszerte hatalmas felháborodást keltett. A francia lap oldalain hat-nyolc év körüli lányok voltak láthatók, erőteljesen kisminkelve, magas sarkú cipőben, dizájnerruhákban és meglehetősen furcsa beállításokban.
Sokan bírálták a lapot, hogy felnőtteknek öltöztették a lányokat, sőt, a nők legkihívóbb típusait testesítették meg velük, felidézve a hírhedt gyermekszépségversenyek világát, ahol a kicsiket bebarnítják, vastagon kisminkelik, műhajat aggatnak rájuk, sőt, gyakran még műfogsort is adnak nekik a tökéletesség érdekében.
A kritikusok szerint a fotósorozat nem csupán felháborító, de a fogyasztói társadalom gyermekkorba való betüremkedését, az idő előtti szexuális önkifejezést, illetve az ártatlanság korai elvesztését hirdeti. A lapokon szereplő Cadeaux szót pedig, mely ajándékot jelent, az utolsó kép kontextusában kifejezetten betegesnek tartják - ezen ugyanis egy nőnek öltöztetett kislány fekszik a karácsonyfa alatt.
Az eső mindent megváltoztat: Új-Zéland kampánya
Az autóbalesetek megelőzését szolgáló kampányok, közöttük az országutak mellett található figyelmeztető táblák képei gyakran sokkolóak, sokak szerint ugyanis egy ilyen kiemelt ügyben néha csak így lehet célt érni.
Anyámtól a modellekig - Mit tudtam meg a nőkről életem első 50 évében?
Kajdi Csaba influenszer, saját élményeiből és tapasztalataiból kiindulva osztja meg gondolatait a női szerepek alakulásáról, az anyai minták hatásáról és arról, hogy hogyan határoznak meg minket. A Femina Klub januári előadásán körbejárjuk, hogyan befolyásolják a női szépségideálok és elvárások a nők önképét és döntéseit. Milyen női minták segítik vagy éppen gátolják az önmegvalósítást?
További részletek: feminaklub.hu/
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2025. február 19. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Ezek közé tartozik Új-Zéland egyik viszonylag friss, Az eső mindent megváltoztat című kampánya is, azonban jó páran akadtak, akik számára a rajta szereplő gyermek ábrázolása már túl sok volt. Az esős időt megjelenítő képen ugyanis egy kisfiú arca látható, amint szemöldökéből, orrából és szájából vér folyik, ellenben a napos időt szimbolizáló táblán ugyanez az arc sérülések nélkül, nyugodtan, kiegyensúlyozottan jelenik meg.
A vérző tábla célja egyébként az új-zélandiak az irányú figyelmeztetése, hogy az esős évszakban is figyeljenek, és az időjárási viszonyoknak megfelelően vezessenek.
Szerinted is szükség van a sokkolásra, ahhoz, hogy a reklám elérje célját?
OLVASD EL EZT IS!
- érdekességek a világból
- Terasz
Kis mellel tilos pornót forgatni: 4 dolog, amiről nem is hinnéd, hogy betiltották
- csalás
- fotó