Mennyi alvásra van szükséged valójában? Így számolhatod ki!
Az általánosan elfogadott időtartam nyolc óra, de ez nem mindenkire igaz. Neked mennyit kell aludnod?

alszik-alvas
Ez is érdekelhet

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

beauty and style

Frissítő, pórusösszehúzó arcmaszk 2 perc alatt: a reggeli rohanásba is belefér »

Túlsúlyos, de megtalálta a nőies oldalát: Tess Holliday imád öltözködni »

Szoknya és kabát nőiesen: így lehetsz csinos a téli rétegekben »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha sokszor érzed magad fáradtnak, álmosnak, dekoncentráltnak, lehet, hogy nem alszol eleget - vagy túlalszod magad.

Akár kevesebbet alszol, akár többet, mint a számodra szükséges mennyiség, azt meg fogod érezni a közérzeteden, hosszú távon pedig még a szívbetegségek és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát is növeled.

Mennyi az ideális?

Vajon mitől függ, hogy mennyi az ideális alvásmennyiség számodra? Könnyedén megtudhatod, és még bonyolult képlet sem kell hozzá. A korod alapján kiderül, mennyit kell aludnod ahhoz, hogy kipihend magad, egészséges légy, és a lehető legtöbbet tudd kihozni magadból.

  • Csecsemőkor - 1 éves korig: napi 14-15 óra alvás szükséges.
  • Kisgyermekkor - 1-3 éves korig: napi 12-14 óra alvás szükséges.
  • Óvodás, kisiskolás kor - 3-10 éves korig: napi 9-10 óra alvás szükséges.
  • Tinédzserek - 10-18 éves korig: napi 8-9 óra alvás szükséges.
  • Felnőttek - 18 éves kortól: napi 6-8 óra alvás szükséges. A fiatal felnőttek számára ugyanannyi éjszakai alvás szükséges, mint idősebb korban, ám 60 év felett a kielégítő pihenéshez érdemes beiktatni napi 1-2 óra délutáni alvást.

Így néz ki az agyad, amikor gondolkodsz

Szivárványszínű fotók készültek az agy működéséről: elképesztő felvételek, nézd meg őket te is!

Ezt is szeretjük