Mennyi alvásra van szükséged valójában? Így számolhatod ki!

Az általánosan elfogadott időtartam nyolc óra, de ez nem mindenkire igaz. Neked mennyit kell aludnod?

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek
Az általánosan elfogadott időtartam nyolc óra, de ez nem mindenkire igaz. Neked mennyit kell aludnod?

Ha sokszor érzed magad fáradtnak, álmosnak, dekoncentráltnak, lehet, hogy nem alszol eleget - vagy túlalszod magad.

Akár kevesebbet alszol, akár többet, mint a számodra szükséges mennyiség, azt meg fogod érezni a közérzeteden, hosszú távon pedig még a szívbetegségek és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát is növeled.

Mennyi az ideális?

Vajon mitől függ, hogy mennyi az ideális alvásmennyiség számodra? Könnyedén megtudhatod, és még bonyolult képlet sem kell hozzá. A korod alapján kiderül, mennyit kell aludnod ahhoz, hogy kipihend magad, egészséges légy, és a lehető legtöbbet tudd kihozni magadból.

  • Csecsemőkor - 1 éves korig: napi 14-15 óra alvás szükséges.
  • Kisgyermekkor - 1-3 éves korig: napi 12-14 óra alvás szükséges.
  • Óvodás, kisiskolás kor - 3-10 éves korig: napi 9-10 óra alvás szükséges.
  • Tinédzserek - 10-18 éves korig: napi 8-9 óra alvás szükséges.
  • Felnőttek - 18 éves kortól: napi 6-8 óra alvás szükséges. A fiatal felnőttek számára ugyanannyi éjszakai alvás szükséges, mint idősebb korban, ám 60 év felett a kielégítő pihenéshez érdemes beiktatni napi 1-2 óra délutáni alvást.

Így néz ki az agyad, amikor gondolkodsz

Szivárványszínű fotók készültek az agy működéséről: elképesztő felvételek, nézd meg őket te is!

Lenyűgöző képek! Így néz ki az agyad, amikor gondolkodsz: egyszerűen gyönyörű!

Nézegess képeket!

Elolvasom

DOGZ Fesztivál a Városligetben!

Szeptember 7-én kutyás bemutatókkal, falkasétával, izgalmas előadásokkal, tanácsadással és gyerekprogramokkal vár mindenkit az év legnagyobb kutyás rendezvénye. Regisztráció az ingyenes rendezvényre.

Promóció

Ezt is szeretjük