Te is csak 44 másodpercig bírod? A férfiak már 21 után feladják - Próbáld ki, mire mész!

Vajon te meddig bírod anélkül, hogy a telefonod után nyúlnál?

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Ha egy barátra, egy kollégára vagy akár az orvosnál vársz, mit gondolsz, mennyi idő után veszed elő a telefonodat? Két perc? Három? A Kaspersky Lab megbízásából a Würzburgi és a Nottingham-Trent-i Egyetem közös kísérlete azt találta, hogy a résztvevők, akik egyedül várakoztak egy teremben, átlagosan csak 44 másodpercig bírták ki okostelefonjuk nélkül. A férfiak csak 21, míg a nők 57 másodpercet vártak.

Hogy jobban elmélyedjenek a digitális készülékekkel való kapcsolatunkba, tíz perc után megkérdezték a résztvevőket, hogy mit gondolnak, mennyi idő után nyúltak telefonjaik után. A legtöbben két-három percet mondtak, ami rámutat a jelentős különbségre az észlelés és a valós viselkedés között.

Digitális társ

Az eredményekkel kapcsolatban Jens Binder, a Nottingham-Trent-i Egyetem kutatója megjegyezte: "A kísérlet azt sugallja, hogy az emberek sokkal jobban kötődnek ezekhez a készülékekhez, mint azt hiszik, és amikor egyedül vagyunk, szinte ösztönösen fordulunk okostelefonjainkhoz, már nem szoktunk várni. Az azonnali információs és kommunikációs lehetőségek által az okoskészülék sokkal inkább a mai ember digitális társa, mintsem egy technológiai eszköz."

A fenti egyetemek további kutatásai azt találták, hogy a telefonnyomogatási kényszer egy újonnan megnevezett jelenségre vezetethető vissza, ami az angolszász országokban már saját szlengesült betűszóval rendelkezik: a FOMO - fear of missing out - az a félelem, amikor attól tartunk, hogy lemaradunk valami fontos eseményről, ha nem vagyunk az interneten. Egy kérdőívben azok a résztvevők, akik többet használták a telefonjukat, gyakrabban éreztek FOMO-t.

"Minél többet használják a résztvevők a telefonjukat, annál jobban félnek attól, hogy lemaradnak valamiről, amikor nincs a kezükben. Nehéz megmondani, melyik az ok és melyik az okozat - azért használják többet a telefont, mert félnek attól, hogy lemaradnak valamiről; vagy olyan sokat használják, hogy ettől kezdenek el aggódni" - fűzte hozzá Astrid Carolus, a Würzburgi Egyetem kutatója.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban a cancel culture, azaz az eltörléskultúra került terítékre. Mikor született meg, és mit jelent a cancel culture kifejezés? Miért veszélyes jelenség? Kik azok a híres személyek, akik érintettek? Honnan tudjuk, hogy valósak-e az ellenük felhozott vádak? Hogyan befolyásolja az eltörléskultúra a stand up comedy műfaját?

Promóció

A memóriánkat helyettesíti

A tanulmány szerint minél többet használjuk a telefonunkat, annál stresszesebbek leszünk. De meglepő módon amikor az általános elégedettségükről kérdezték a résztvevőket, nem volt különbség a sokat használók és a keveset használók között. Így az okostelefon-használat okozta stressz nincs hatással az általános jólétünkre.

A tízperces várakozás során a résztvevők átlagosan az idő felét töltötték az okostelefonjukkal. A Kaspersky Lab korábbi kutatásai már kimutatták, hogy sok mindenben támaszkodunk mobilkészülékekre manapság, eszközként használva őket, hogy ne kelljen többé tényeket, adatokat megjegyezni. A válaszadók többsége például nem tudta aktuális partnere telefonszámát, de még mindig emlékezett az otthoni telefonszámra tízéves korából.

Harmadik van a dologban? Ezért szexeltek egyre kevesebbet a pároddal

Nézegess képeket!

Elolvasom

"Manapság életünk szerves része az okostelefon, ez a hasznos tárgy, amit gyakran magától értetődőnek veszünk. Mivel állandóan velünk van, hajlamosak vagyunk elfelejteni azt, hogy valójában mennyire értékesek a rajta tárolt személyes emlékek és más adatok miatt" - mondja David Emm, a Kaspersky Lab senior biztonsági kutatója. "Ezek a készülékek nemcsak nekünk értékesek, hanem a kiberbűnözőknek is. Ha személyes készülékünket feltörik, elveszíthetjük a barátainkhoz vezető kommunikációs csatornát és egy végtelen információforrást is."

Ezt is szeretjük