Szellemkocsik a MÁV-nál: nem vicc, te is találkozhatsz velük

Eltűnő kocsik, átíródott számok. Akik egyszer látták, nehezen szabadulnak az átélt élménytől.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Egy múlt heti MÁV-szerelvény egyik kocsija hiányzott, így kellemetlen órák vártak több utasra is.

Mint kiderült, nem egyedi eset, hogy nincs meg az a hely, ahová az előre megváltott helyjegy szól. De mit mond erről a MÁV?

Nem ez volt az első eset

Múlt héten az Euronews írt arról, hogy a Budapest-Zágráb vonatjárat a tervezettnél egy kocsival kevesebbel indult el. Ez azért volt roppant kellemetlen, mert erre a kocsira is vettek helyjegyet, így aki itt utazott volna, az kénytelen volt a folyosón helyet foglalni, a földön.

A csatorna megkeresésére a MÁV azt közölte, hogy a szerdai viharos időjárás rengeteg problémát okozott a társaságnak. Ugyanakkor ha valaki visszakeres kicsit az interneten, pár perc alatt rábukkanhat tavalyi történetekre, amik kísértetiesen hasonlítanak a múlt hetihez.

Tavaly júliusban ugyan megvolt az eladott jegyen szereplő kocsi száma, azonban nem volt olyan fülke, ami a helyjegyen fel volt tüntetve - panaszolta a Tékozló Homár fogyasztóvédelmi blogon egy utas.

Szintén tavalyi történet, hogy a Split-Budapest járaton ugyanazokra a helyekre több jegyet is eladtak, így aki később szállt fel, a folyosón volt kénytelen utazni. Az utóbbi levélíró elmondása alapján MÁV-járat volt a nemzetközi gyors, ráadásul a jegyet visszafelé is Budapesten vették meg.

Két főesetben jár vissza a jegy ára

Megkerestük a MÁV-ot azzal kapcsolatban, hogy mégis mi okozhat a fentiekhez hasonló zavart. Érdekelt, hogy vajon hogyan fordulhat elő az, hogy egy egész kocsit elfelejtenek a szerelvényhez kötni. Arról is kérdeztük az állami céget, hogy ilyenkor mit tehet az utas, és hogyan kárpótolják - utólag nyilván már csak anyagilag.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

A MÁV sajtószolgálatától többszöri megkeresésre sem kaptunk választ. A vasúttársaság szabályzata szerint késés esetén kérhető vissza a jegy ára azoknál, akik feláras jegyet váltottak - mivel a fenti esetekben helyjegyet vásároltak, így ez nyilván fennáll. Ezen kívül akkor kérhető vissza a jegy ára, ha az utazás meghiúsult. A fenti esetekben tehát visszakapták volna a menetjegy árát az utasok, ha nem ülnek fel a vonatra, de a pótjegy és helyjegy ára utazás előtt egy órán belül már semmiképpen sem jár vissza.

Persze érthető, ha valaki a befizetett nyaralásáról nem akar lekésni azzal, hogy nem száll fel a vonatra, látva a körülményeket, inkább visszakéri a jegy árát. Az utólagos visszatérítés is csak gesztusértékű lehet tízórás folyosón nyomorgás után.

Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Ezt is szeretjük