Milyen gyakran jár étterembe a magyar? Legfeljebb ennyit költünk el egy vacsorára

A lakosság étterembe járási szokásait kutatta Magyarország első Gasztro Körképe.

Magyarország és az éttermek
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A magyarországi lakosság étterembe járási szokásait vizsgálta az ország első Gasztro Körképe. A Dining Guide gasztronómiai platform megbízásából az Ipsos Kutatóintézet által készített, reprezentatív közvélemény-kutatás szerint a mintegy 8 millió fős felnőtt magyarországi lakosság 41%-a legalább félévente, 13%-a pedig havi szinten jár étterembe. Ők elsősorban a negyven év alatti, legalább érettségivel rendelkező városi lakosságot képviselik. A 25-60 éves budapestiek körében ezek az arányok magasabbak, 56% és 16%.

Legmagasabb arányban cukrászdába, kávézóba, fagyizóba járnak a magyarok - 70%. Saját bevallásuk szerint éttermekben a magyarok 65%-a, gyorséttermekben 54%-a fordul meg valamilyen rendszerességgel. A gasztronómia iránt a felnőtt magyar lakosság 45%-a mutat valamilyen szintű érdeklődést. Különösen igaz ez a nőkre, akik körében 63% fejezte ki vonzalmát a téma iránt, míg a férfiak csupán negyedének köti le figyelmét ez a terület.

A gasztrotémák iránti érdeklődés nem függ erősen össze az éttermek világában való jártassággal. Elmondható, hogy még egy gasztrotémák iránt nyitottabb ember sem rendelkezik feltétlenül pontosabb ismeretekkel a magyar Michelin-csillagos éttermek számáról, a séfek személyéről. Kevesen vonják kétségbe a fine dining éttermek magas minőségét és exkluzív jellegét, de sokan gondolják úgy, hogy kis adagokat kínálnak magas áron, amivel nem lehet jóllakni.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Az ár a legmeghatározóbb tényező az étterem-látogatók körében. A többség inkább költ többször kevesebbet, mint egyszer nagyobb összeget. A magyarok személyenként átlagosan legfeljebb 8800 forintot költenének saját fogyasztásukra. A kutatás alapján Michelin-csillagos étterembe a magyarok 5%-a tervez a közeljövőben ellátogatni.

Az étterem, ahol minden rendeléshez ajándékot adnak

Az ötlet a vendéglő alapítójának fejéből pattant ki, aki hatalmas könyvmoly volt, ezért elhatározta, hogy a vendégek nemcsak ételt, hanem egy könyvet is kapnak rendelésük mellé, méghozzá teljesen ingyen.

Létezik egy étterem, ahol minden rendeléshez különleges ajándékot adnak

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük