Ez minden magyar háztartást érint: fontos időszak kezdődik a biztosításokkal kapcsolatban
Fontos időszak kezdődik nemsokára, ami minden magyar háztartást érint.

Az elmúlt években jelentős változások történtek a biztosítási piacon, fokozódott a lakásbiztosítók közötti verseny is. Az ügyfelek egyre nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogy megtalálják a számukra legkedvezőbb ajánlatot, és ha szükséges, akár váltanak is - ebben segít a Magyar Nemzeti Bank által kihirdetett, március 1-jén induló lakásbiztosítási átszerződési időszak.
Lakásbiztosítási kampány 2024
A lakásbiztosítási kampányok célja az ügyfelek megszólítása és annak az elősegítése, hogy jobb feltételekkel, kedvezőbb díjakkal tudjanak biztosításokat kötni. A kampányok során a biztosítók kiemelten tájékoztatnak az új szolgáltatásaikról, kedvezményeikről és további előnyeikről, hogy vonzóvá tegyék ajánlataikat a leendő ügyfelek számára. Korábban írtunk arról, hogy hogyan érdemes biztosítót választani, hogy ne érjen csalódás.

Azonban a lakásbiztosító-kampányok nemcsak előnnyel, hanem kockázatokkal is járnak a biztosítók számára. Az egyik fő rizikója a már meglévő ügyfelek elvesztése a versenyzés során. Ha egy biztosító nem tud megfelelően reagálni a piaci változásokra és a versenyhelyzetre, könnyen elveszítheti ügyfeleit. Ez pedig komoly bevételkiesést jelenthet, és akár hosszú távon veszélyeztetheti a cég stabilitását is.
Az MNB által meghirdetett kampánynak jogi kockázatai is vannak. Fontos, hogy a biztosítók minden kampányukat a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően, tisztességesen és átláthatóan folytassák. Az esetleges szabálytalanságok vagy visszaélések komoly büntetéseket vonhatnak maguk után, nem beszélve arról, hogy csorbulna a jó hírnevük is.
Ebben az időszakban tehát a már meglévő biztosítás évfordulójától függetlenül márciusban is lehetőség nyílik a lakásbiztosítások felmondására és újrakötésére.
Ahogy az MNB közleményében is áll, erőteljes marketingkampány indul annak érdekében, hogy az ügyfelek figyelmét felhívja a biztosítóváltás lehetőségére, kiemelten pedig a kedvező szolgáltatási minőséget szavatoló Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításokra (MFO), és a biztosítóktól is aktív kommunikációt és tisztességes versenyt vár el.

Lehet-e boldog, aki intelligens? - A tudás hatása a lelki egészségre
Kepes András író, újságíró a Femina Klub júniusi előadásán arra keresi a választ, hogyan találhatunk boldogságot egy folyamatosan változó, kihívásokkal teli világban. Hogyan formálhatjuk úgy az életünket, hogy az ne csak sikeres, de valóban örömteli is legyen?
További részletek: feminaklub.hu/
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2025. június 5. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
A 2024-es márciusi lakásbiztosítási átszerződési időszak különösen fontos a piacon részt vevő szereplőknek. Az ügyfelek egyre nagyobb elvárásokat állítanak fel a biztosítóikkal szemben, és készek váltani, ha úgy érzik, hogy nem kapnak megfelelő szolgáltatást vagy számukra kedvező feltételeket. Ezért a biztosítóknak kiemelt figyelmet kell fordítaniuk a kampány tervezésére és végrehajtására, hogy versenyképes ajánlatokkal és átlátható kommunikációval tudják megnyerni és megtartani ügyfeleiket.
Az ilyen országokra egyetlen biztosítónál sem lehet utasbiztosítást kötni
A kockázatos országokban a biztosítók sem tudják teljesíteni a szerződésben vállaltakat.
Elolvasom(Képek forrása: Getty Images Hungary.)
OLVASD EL EZT IS!

- otthon
- lakásbiztosítás