Ezért szeretjük jobban a kutyákat, mint az embereket: tudományos oka van

A kísérlet magasabb szintű empátiát bizonyított a négylábú házi kedvencek iránt.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A brit Harrison Alapítvány kutatói jótékony céllal készítettek egy felmérést, ami az emberek együttérzését, szimpátiáját és empátiáját vizsgálta a kutyákkal szemben.

A kutatók egy álhirdetést adtak fel, melyben egy plakáton egy kisfiú és egy kutya látszott a következő szöveggel: „Adnál öt fontot azért, hogy megmentsd Harrisont a lassú és fájdalmas haláltól?”

A kutatókat is meglepte az eredmény

Miután nyomon követték és kielemezték az adományokat, kiderült, hogy az adakozók nagy része biztos volt abban, hogy a kutya számára jótékonykodik, és az állat esetleges borzasztó halála indította meg őket. A kutya így lényegesen több pénzt kapott, mint a kisfiú. Az eset nem egyedülálló, és alátámasztja azt a kísérletet, amit Amerikában végeztek szociológusok az empátiával kapcsolatban. Ott is bebizonyosodott, hogy az állatok, azon belül a kutyák jobban megindítják az embereket, mint egy felnőtt ember problémái.

A kutyákat védtelennek látják az emberek

A bostoni Northeastern University kutatói 240 ember bevonásával végezték a kísérletet. Bemutattak nekik egy kitalált híradást egy támadásról, mely egy baseballütővel támadó férfiról és az áldozatokról szólt. A hamis rendőrségi jelentésben nem konkretizálták az áldozatok személyét, lehettek felnőtt emberek, gyerekek és egy kutya is. Jack Levin professzor és Arnold Arluke professzor azt tapasztalta, hogy a kísérleti alanyok érzelmi reakcióit vizsgálva mindenki a kutya és a gyerekek sorsa miatt aggódott. Vagyis a kutyák itt is több empátiát váltottak ki, mint az esetlegesen sérült felnőtt emberek.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Az emberek tudnak magukra vigyázni

Még mielőtt bárkinek lelkiismeret-furdalása lenne, Levin professzor elmondta a véleményét az Amerikai Szociológiai Szövetségben, és ezzel a legtöbben egyet is értenének. A kutyákat és a kisebb gyerekeket védtelennek és áldozatnak tekinti a többség, akik nem képesek egyedül megvédeni magukat, szemben a felnőttekkel. Aki tehetetlen, és nem képes magára vigyázni, az nagyobb együttérzést, és ezzel együtt - még ha csak tudat alatt is - nagyobb szeretetet is vív ki magának.

Ezt is szeretjük