A koronavírus meglepő hatása: a fiatalok körében volt a leginkább érezhető
A magyarok vásárlási szokásait vizsgálta a friss kutatás.

- Így biztosíthatod a higiéniát az otthonodban! (x)
- Thomas Anders Budapesten! (x)
- Jótékonysági főzés Dobó Ágival (x)
- Így okosítsd fel az irodát! (x)
- Tökéletes mosásra vágysz? Ezeket tartsd szem előtt! (x)
- A természet ihletet ad (x)
- „Szeretek vezető lenni, de még jobban szeretem, hogy nőként lehetek az” (x)
- A nyári farmerdivat vagány fazonjai vékony és telt alkaton is jól mutatnak: visszakacsintanak a ’90-es évek kedvencei »
- A 40 éves Alessandra Ambrosio szexi fürdőruhákban pancsol: visszatérnek a ’90-es évek fazonjai »
- Esztétikus ajakfeltöltés túlzások nélkül: 3 eljárás, amivel természetes hatás érhető el »

- Melyik magyar városban van a képen szereplő székesegyház? Tippelj a kvízben!
- Melyik oldalon található a máj? 8 kérdéses kvíz az emberi szervezet felépítéséről
- A 4 legrosszabb reggeli, amit mégis sokan fogyasztanak: pillanatok alatt megemelik a vércukorszintet
- 10 kérdéses villámkvíz a magyar gasztronómiáról: milyen töltelék van a Gundel-palacsintában?
- Pindorch Csaba és felesége 4. gyermeküket várják: Verebes Lindával így jelentették be
A koronavírus hatására megváltoztak a vásárlói szokások, illetve módosult a fogyasztói kosár összetétele is - állapította meg egy kutatás, amelyet Garai-Fodor Mónika, az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Karának dékánja és Csiszárik-Kocsir Ágnes, a kar kutatási dékánhelyettese végzett.
Az MTI-nek küldött összefoglalóból kiderül: a vírushelyzet legnagyobb vesztese a szolgáltatási szektor; nem volt olyan szolgáltatástípus, amelynél ne tapasztalták volna az igénybevétel visszaesését.
Különbözik a generációk vásárlási aktivitása
Legnagyobb mértékben a nagyobb ruházati üzletek, a kisebb élelmiszerboltok, valamint a nagy bevásárlóközpontok és az éttermek látogatottsága esett vissza a járvány hatására.

A kutatás eredményei szerint a megkérdezettek fogyasztói kosarában a tartós élelmiszerek és az egészségmegőrző készítmények aránya nőtt a legnagyobb mértékben a koronavírus járvány hatására. Az egyes generációk vásárlási aktivitása jelentősen különbözik - hívták fel a figyelmet a kutatók.

A legerősebb fogyasztói aktivitást a Z generáció mutatta a járvány idején, a 18-25 év közöttiek tagjaiból került ki a nagy bevásárlóközpontok, a kisebb élelmiszerüzletek és főként az éttermek látogatóinak többsége a vírushelyzet idején - ismertették.

Gyors eredményt szeretnél?
Ha lehetséges, hogy megfertőződtél, de még nem mutatsz tüneteket, a 2 db-os Covid-19 Antigén gyorsteszttel 20 perc alatt tesztelheted magad és családod egyszerűen, kényelmesen mindössze 3 990 Ft-ért.
Bővebben itt olvashatsz a termékről.
Promóció
A ruházati és tartós fogyasztási cikkek, valamint a művelődés és szórakozás kategóriájában az Y generáció tagjai (26-35 év) képviselték a legnagyobb fogyasztói bázist. A gyógyszereknél az idősebb, 56-65 év közötti válaszadók fogyasztása volt mintaátlagot meghaladó mértékű - tették hozzá.
Az eredmények alapján a szolgáltatási szektor legfőbb vásárlói köre az X generáció (36-45 év) lett a járvány idején. Ezen korcsoport tagjai mutatták a legnagyobb vásárlóerőt mind a szépészeti szolgáltatások, utazási irodák, biztosítótársaságok, cukrászdák és műszaki üzletek esetében is - jelezték. A kutatók 6804 kérdőívet dolgoztak fel, a felmérés online módon zajlott.
Ők már beoltatták magukat Magyarországon: elmondták a tapasztalataikat
A vakcinát megkapók mesélték el őszintén, mit éreztek, és miért tartották fontosnak, hogy mielőbb beoltassák magukat.
(Képek forrása: Getty Images Hungary)