A koronavírus meglepő hatása: a fiatalok körében volt a leginkább érezhető

A magyarok vásárlási szokásait vizsgálta a friss kutatás.

koronavírus-váráslás3
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A koronavírus hatására megváltoztak a vásárlói szokások, illetve módosult a fogyasztói kosár összetétele is - állapította meg egy kutatás, amelyet Garai-Fodor Mónika, az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Karának dékánja és Csiszárik-Kocsir Ágnes, a kar kutatási dékánhelyettese végzett.

Az MTI-nek küldött összefoglalóból kiderül: a vírushelyzet legnagyobb vesztese a szolgáltatási szektor; nem volt olyan szolgáltatástípus, amelynél ne tapasztalták volna az igénybevétel visszaesését.

Különbözik a generációk vásárlási aktivitása

Legnagyobb mértékben a nagyobb ruházati üzletek, a kisebb élelmiszerboltok, valamint a nagy bevásárlóközpontok és az éttermek látogatottsága esett vissza a járvány hatására.

koronavírus-váráslás1
Fotó: Andrija Nikolic / Getty Images Hungary

A kutatás eredményei szerint a megkérdezettek fogyasztói kosarában a tartós élelmiszerek és az egészségmegőrző készítmények aránya nőtt a legnagyobb mértékben a koronavírus járvány hatására. Az egyes generációk vásárlási aktivitása jelentősen különbözik - hívták fel a figyelmet a kutatók.

koronavírus-váráslás2
Fotó: andresr / Getty Images Hungary

A legerősebb fogyasztói aktivitást a Z generáció mutatta a járvány idején, a 18-25 év közöttiek tagjaiból került ki a nagy bevásárlóközpontok, a kisebb élelmiszerüzletek és főként az éttermek látogatóinak többsége a vírushelyzet idején - ismertették.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Az első epizódban a konyhapszichológia kérdéskörével foglalkozunk. Vajon jót tesz az, ha saját magunkat analizáljuk önsegítő könyvek alapján? Van olyan, hogy túl sok terápia? Mikortól trauma a trauma? Tarts velünk, dilemmázzunk együtt!

Promóció

A ruházati és tartós fogyasztási cikkek, valamint a művelődés és szórakozás kategóriájában az Y generáció tagjai (26-35 év) képviselték a legnagyobb fogyasztói bázist. A gyógyszereknél az idősebb, 56-65 év közötti válaszadók fogyasztása volt mintaátlagot meghaladó mértékű - tették hozzá.

Az eredmények alapján a szolgáltatási szektor legfőbb vásárlói köre az X generáció (36-45 év) lett a járvány idején. Ezen korcsoport tagjai mutatták a legnagyobb vásárlóerőt mind a szépészeti szolgáltatások, utazási irodák, biztosítótársaságok, cukrászdák és műszaki üzletek esetében is - jelezték. A kutatók 6804 kérdőívet dolgoztak fel, a felmérés online módon zajlott.

Ők már beoltatták magukat Magyarországon: elmondták a tapasztalataikat

A vakcinát megkapók mesélték el őszintén, mit éreztek, és miért tartották fontosnak, hogy mielőbb beoltassák magukat.

Ők már beoltatták magukat Magyarországon: elmondták a tapasztalataikat

A koronavírus-járvány elleni védekezésben elkezdődtek az oltások. A vakcinát megkapók mesélték el őszintén, mit éreztek, és miért tartották fontosnak, hogy mielőbb beoltassák magukat.

Elolvasom

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük