A koronavírus meglepő hatása: a fiatalok körében volt a leginkább érezhető
A magyarok vásárlási szokásait vizsgálta a friss kutatás.
A koronavírus hatására megváltoztak a vásárlói szokások, illetve módosult a fogyasztói kosár összetétele is - állapította meg egy kutatás, amelyet Garai-Fodor Mónika, az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Karának dékánja és Csiszárik-Kocsir Ágnes, a kar kutatási dékánhelyettese végzett.
Az MTI-nek küldött összefoglalóból kiderül: a vírushelyzet legnagyobb vesztese a szolgáltatási szektor; nem volt olyan szolgáltatástípus, amelynél ne tapasztalták volna az igénybevétel visszaesését.
Különbözik a generációk vásárlási aktivitása
Legnagyobb mértékben a nagyobb ruházati üzletek, a kisebb élelmiszerboltok, valamint a nagy bevásárlóközpontok és az éttermek látogatottsága esett vissza a járvány hatására.
A kutatás eredményei szerint a megkérdezettek fogyasztói kosarában a tartós élelmiszerek és az egészségmegőrző készítmények aránya nőtt a legnagyobb mértékben a koronavírus járvány hatására. Az egyes generációk vásárlási aktivitása jelentősen különbözik - hívták fel a figyelmet a kutatók.
A legerősebb fogyasztói aktivitást a Z generáció mutatta a járvány idején, a 18-25 év közöttiek tagjaiból került ki a nagy bevásárlóközpontok, a kisebb élelmiszerüzletek és főként az éttermek látogatóinak többsége a vírushelyzet idején - ismertették.
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
A ruházati és tartós fogyasztási cikkek, valamint a művelődés és szórakozás kategóriájában az Y generáció tagjai (26-35 év) képviselték a legnagyobb fogyasztói bázist. A gyógyszereknél az idősebb, 56-65 év közötti válaszadók fogyasztása volt mintaátlagot meghaladó mértékű - tették hozzá.
Az eredmények alapján a szolgáltatási szektor legfőbb vásárlói köre az X generáció (36-45 év) lett a járvány idején. Ezen korcsoport tagjai mutatták a legnagyobb vásárlóerőt mind a szépészeti szolgáltatások, utazási irodák, biztosítótársaságok, cukrászdák és műszaki üzletek esetében is - jelezték. A kutatók 6804 kérdőívet dolgoztak fel, a felmérés online módon zajlott.
Ők már beoltatták magukat Magyarországon: elmondták a tapasztalataikat
A vakcinát megkapók mesélték el őszintén, mit éreztek, és miért tartották fontosnak, hogy mielőbb beoltassák magukat.
Ők már beoltatták magukat Magyarországon: elmondták a tapasztalataikat
A koronavírus-járvány elleni védekezésben elkezdődtek az oltások. A vakcinát megkapók mesélték el őszintén, mit éreztek, és miért tartották fontosnak, hogy mielőbb beoltassák magukat.
Elolvasom(Képek forrása: Getty Images Hungary)