Minden biciklin kötelező! Ezeket a tartozékokat tilos lespórolni a rendőrség szerint

A kerékpáros balesetek megelőzésében a figyelem mellett a megfelelő felszerelés is fontos szerepet játszik.

Kerékpáros balesetek megelőzése

Az utóbbi években rengeteg személyi sérüléssel járó, kerékpáros közúti közlekedési baleset történt, melyek egy nagy részét kerékpárosok okozták. A főbb baleseti okok továbbra is a sebesség helytelen megválasztása, az elsőbbségi, illetve irányváltoztatási szabályok megszegése. A főbb szabálytalanságok közé tartozik, hogy a biciklisek jelentős része kerékpárútként használja a gyalogjárdát.

Ezzel veszélyeztetik, és stressznek teszik ki a gyalogosokat. Jellemző még, hogy nem szállnak le a bicikliről a kijelölt gyalogos-átkelőhelyen történő áthaladáskor, és a gyalogosok között szlalomozva, őket veszélyeztetve kerékpároznak át a gyalogátkelőhelyen. A rendőrség hangsúlyozta, hogy a biztonságos közlekedéshez szabálykövető magatartás szükségeltetik, ezért, aki a szabályokat szándékosan megszegi, az szankcióra számíthat.

A rendőrség tanácsai kerékpárosoknak

Minden manőver, mely irányváltoztatással jár, fokozott figyelmet követel. Mindig szigorúan be kell tartani a KRESZ előírásait, és figyelni kell a közlekedési partnerek reakcióira. Természetesen csak műszakilag kifogástalan kerékpárral javasolt részt venni a forgalomban, lehetőleg kerékpáros bukósisakban. A biciklis fejvédő használata mindenképpen ajánlott gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt.

A sisak védi viselője fejét, hiszen elnyeli az esetleges baleset, illetve ütközés során keletkező energia jelentős részét. A balesetek során szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy a kerékpáros tragédiák többsége azért következik be, mert a biciklist elütik, ennek következtében feje nagy erővel ütközik járműnek vagy az úttestnek. Ilyen esetben a fejvédő hatásos védelmet nyújthat.

A közúti forgalomban lévő kerékpár legyen felszerelve a következő, kötelező tartozékokkal:

  • könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezés,
  • két, egymástól függetlenül működtethető fékszerkezet, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat,
  • hangjelző berendezés, mely csak csengő lehet,
  • egy elöl fehér vagy kadmiumsárga fényt adó lámpa.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezen kívül a kerékpáron vagy a kerékpároson legyen egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző, folyamatosan égő vagy villogó lámpa, és hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros fényvisszaverő, valamint legalább az első keréken legalább egy darab borostyánsárga, mindkét oldal felé hatásos, oldalsó fényvisszaverő, küllőprizma.

Az éjszaka vagy korlátozott látási viszonyok között láthatatlanná váló, kivilágítatlan kerékpárosok nem is gondolnak arra, hogy minden másodpercben halálos veszélynek vannak kitéve, hiszen a járművezetők már csak akkor fogják meglátni őket, amikor már késő. A láthatósági eszközök használatakor is figyelni kell a jogszabályi előírások maradéktalan betartására.

Fotók: Getty Images.

Egy hídról fotózta a biciklis piacozókat

A fotós szerint képsorozatában az a gyönyörű, hogy a nehéz sorsú árusok nem is tudják, hogy milyen tökéletes kompozíciókat hoznak létre, miközben hétköznapi rutinjukat végzik.

Napokig egy hídon állt, és az elhaladókat fényképezte: bámulatos lett az eredmény

Nézegess képeket!

Elolvasom

Ebben a cikkben nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését. Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport
Ezt is szeretjük