Így nézett ki a Keleti pályaudvar 1884-ben: érdekes így látni a jól ismert épületet
Nézd meg képeken, milyen volt a Keleti pályaudvar régen.

Budapest legforgalmasabb személypályaudvara a Keleti pályaudvar, amely négy fő vasútvonal kiindulópontja, valamint a legjelentősebb nemzetközi vasúti csomópont Magyarországon, és a legtöbb belföldi InterCity járat induló- és végállomása. Az épületet - legalább kívülről - általában azok is jól ismerik, akik nem sűrűn vonatoznak, hiszen fontos csomópont: sok más tömegközlekedési eszköz megállója vagy végállomása is található a pályaudvarnál, és több forgalmas útvonaltól, a Thököly úttól, a Kerepesi úttól és a Rákóczi úttól is karnyújtásra van.
A Baross téri objektum 1881 és 1884 között épült fel Rochlitz Gyula építész és Feketeházy János hídépítő mérnök tervei alapján. Bár a Keleti pályaudvar az elmúlt 140 év során több felújításon, bővítésen és átalakításon esett át, érdekes látni, hogy a korszerűsítések során sikeresen megőrizték a műemlék épület eredeti arculatát, és minden módosítás ellenére ma is nagyon hasonló a látkép.
A Keleti pályaudvar régen
Amellett, hogy az összkép nem változott jelentősen, azért mégis nagyon más napjainkban a Keleti pályaudvar és környéke, mint frissen épülve, és a múlt század elején. Nézd meg, hogy nézett ki a helyszín, amikor még nem volt ott a metróaluljáró, és a vasúti forgalom is sokkal szerényebb volt, mint ma!
Kiemelt kép: Getty Images

Lehet-e boldog, aki intelligens? - A tudás hatása a lelki egészségre
Kepes András író, újságíró a Femina Klub júniusi előadásán arra keresi a választ, hogyan találhatunk boldogságot egy folyamatosan változó, kihívásokkal teli világban. Hogyan formálhatjuk úgy az életünket, hogy az ne csak sikeres, de valóban örömteli is legyen?
További részletek: feminaklub.hu/
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2025. június 5. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció