Ezért ilyen gyakoriak a repülőkésések egy pilóta szerint: fontos videót tett közzé

Fontos információkat osztott meg a magyar-francia pilóta!

Járatkésések okai a pilóta szerint
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Réti-Mariass Julien magyar-francia pilóta, aki ha épp nem a felhők közt jár, a közösségi médiában oszt meg izgalmas és releváns tartalmakat a repüléssel kapcsolatban. A pilóta természetesen az elmúlt időszak járatkéséseivel kapcsolatban is elmondta a véleményét egy videóban, amelyet a TikTok-csatornájára töltött fel.

Járatkésések okai a pilóta szerint

A pilóta leszögezte, hogy járatkésések általában karácsony környékén és nyáron jellemzőbbek, hiszen ilyenkor jóval többen választják a légi közlekedést. 

Sok utas és kevés dolgozó

- Hogyha nem lenne alapból ennyire sok utas, akkor nem lenne ennyire túlterhelve a rendszer, és akkor nem lenne ennyi késés. Ez az első probléma - fogalmazott a szakember. 

A pilóta szerint túl kevés a dolgozó a repülőtereken. Mivel a földi kiszolgálószemélyzet nincs rendesen megfizetve, nehezen tudják betölteni ezeket a pozíciókat. A repülőtereknek nehéz új embereket felvennie, mert ilyen alacsony fizetésekért nem jelentkeznek elegen ezekre a munkakörökre. 

Leterhelt légterek

Egy másik fontos probléma az Réti-Mariass Julien szerint, hogy rengeteg repülő van az égbolton, és az irányítók emiatt nagyon le vannak terhelve. 

- Hogyha például elrepülsz Budapestről Ibizára, az nem úgy fog kinézni, hogy egy egyenes vonalban lerepülsz, hogy végre szívhassál egy kis friss levegőt is, hanem pontról pontra fogsz repülni. És ezek a légterek, amelyeken repülsz, fel vannak osztva, és lehetnek olyan légterek, ahol adott időben túl sok a repülőgép, és ezért kapsz egy résidőt. Most ami még ezen ronthat egyébként, az az, hogy az időjárás is erős faktor - mondta el a pilóta.

@abovehorizont

miért késnek a járatok? ⏳💺✈️🧑‍✈️

♬ original sound - aboveHorizont

Időjárás

Az időjárás nyáron és télen egyaránt megbonyolíthatja a légi közlekedést, hiszen a különböző időjárási jelenségeket sokszor ki kell kerülnie a gépeknek. Ezért egy adott légtérben néha sokkal korlátozottabb lesz az a repülőmennyiség, ami egyszerre tud repülni. 

Az időjárás különösen megnehezítheti a gépek repülőterekre való megérkezését. A gépek "libasorban" érkeznek meg a repterekre, de ha van egy nagyobb vihar, akkor előfordulhat, hogy minden leáll, és egy darabig nem fogadnak repülőket, és a pilóták el sem tudnak indulni. Ez jelentős torlódásokat okozhat. 

A pilóta szerint a sztrájkok szintén nagyban befolyásolhatják a légi közlekedés gördülékenységét. 

Műszaki hibák

A negyedik fontos faktor a műszaki hibák jelenléte. Nagyon szigorú paraméterek vonatkoznak a repülőkre. Az elmúlt időszakban sok probléma volt az Airbus több repülőjével is, mert a pilóta szerint nincsenek alkatrészek, és nem tudják úgy karbantartani a hajtóműveket, mint ahogy kéne. 

- Az, hogy fapadossal repülsz, vagy nem, az nem jelenti azt, hogy nagyobb késésekre számíthatsz. Nyilván a chartereknél ez így adott, ezzel számolni kell. Maga a késés mindenkinek rossz egyébként. Nemcsak az utasnak rossz, a pilótának is rossz, a légiutas-kísérőnek meg a lehető legrosszabb, mert őket érik az inzultusok - vélekedett a pilóta, aki hangsúlyozta, hogy teljesen felesleges a légiutas-kísérőket inzultálni járatkésések idején, mert ők nem tudják megváltoztatni a fennálló helyzetet. 

Játssz a Gösserrel!

Vásárolj 2 db Gösser terméket, töltsd fel a kódot a Screvo App-ba és nyerj!

Advertisement

Promóció

Beteget jelentett a nő, majd elindult Balira: nem hitt a szemének, mikor felszállt a repülőre

Nem mindennapi történet!

Elolvasom

Borítókép: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük