Így növeld a magabiztosságodat
4 apró, de hatékony trükk
Néhány trükkel egészséges önbizalommal rendelkező, magabiztos személy benyomását keltheted.

Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

beauty and style

Ezt a hajfestést bárki kipróbálhatja: ha nem tetszik, pár mozdulattal eltüntethető »

5 különböző színű hajgumit tett a hajába: ördögien okos ötlet fonáshoz »

Michelle Obama ragyog a friss fotókon: az egykori first lady most is stílusos »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A magabiztosság nem más, mint egyensúly teremtése a saját és mások igényei között. Ez egyben tiszteletadás másoknak, illetve önbecsülés is.

A magabiztos ember úgy tud nemet mondani, hogy nem sért meg senkit,
úgy kér, hogy közben nem tipor a földbe másokat.

Azon félelem nélkül adja elő igényeit, hogy gúnyolni vagy kritizálni fogják. Nem jön zavarba, ha az érzéseiről kell beszélnie, úgy tud panaszkodni, hogy nem alázza meg a többieket, nyugodtan és tisztelettudóan tudja előadni jogos igényeit, nem utolsósorban pedig kiélezett helyzetekben is nyugodt tud maradni.

A magabiztosság önmagad teljes elfogadását jelenti. Azt, hogy tisztában vagy azzal, nem vagy tökéletes, így elfogadod a visszajelzéseket is. A magabiztosság azonban nem tanulható, de az önbizalmad erősítése és néhány hatékony módszer segíthet abban, hogy annak tűnj.

Tartsd szem előtt: mások sem tökéletesek!

Ha magabiztos személy képét szeretnéd mutatni, a hatalmi pozíciót elfoglaló személyeket is saját magadhoz hasonló, tökéletlen embereknek tekintsd. Tartsd fejben: ha jól viselkedsz is, senki sem fog gondoskodni rólad, és senki sem fog megvédeni - sem a főnököd, sem a társad, sem a kormány -, mert csak te gondoskodhatsz magadról.

A magabiztosság azt jelenti, hogy tisztában van azzal, hogy vannak jogaid, de ezekhez a jogokhoz társul az a felelősség, hogy úgy bánj másokkal, ahogy tőlük elvárod, hogy bánjanak veled - udvariasan, méltósággal. Ám egyben azt is jelenti, hogy felelősségre vonhatnak a cselekedeteidért. Tehát, ha panaszkodsz a kiszolgálás miatt egy boltban, élsz a panaszra való joggal, de azért is felelős vagy, ami a panaszod következményeképpen történik.

A magabiztos testbeszéd

Arról, hogy mekkora az önbecsülésed és az önbizalmad, a testtartásod is nagymértékben árulkodik. Ha magabiztos személy benyomását szeretnéd kelteni, a tartásod legyen laza, de egyenes: a gerinc egyenes, de nem merev, a fej a test középvonalában van, nem hajlik sem oldalra, sem előre - mindkettő bocsánatkérőnek tűnik ugyanis. Fontos a szemkontaktus fenntartása is a másikkal. Ne bámulj - agresszíven -, és ne kerüld a másik tekintetét, és sose fond össze a karod, ha magabiztosnak akarsz tűnni, ez ugyanis védekező benyomást kelt. Legyél ura a gesztusaidnak: ne fogdosd, illetve ne piszkáld a hajad, a tollaidat, az ingujjadat, a gyűrűdet.

A magabiztos nyelvhasználat

A magabiztos nyelvhasználat egyenes és tisztelettel teli - saját magad és a másik iránt. A legfontosabb az egyes szám első személyű igealakok használata: azt szeretném, hogy csináld meg, azt kérem, hogy csináld meg, szükségem lenne arra, hogy.
Kerüld viszont a puhatolózás és a bocsánatkérés látszatát: jó lenne, ha; tényleg azt hiszem, hogy jó ötlet lenne, persze, ha van időd; ne haragudj, hogy erre kérlek, de.

Így kérj - magabiztosan!

Meglepő, milyen nehéznek érezheted, ha kérned kell valamit, még az olyan egyértelmű helyzetekben is, amikor arra kell kérned csapatod egy tagját, hogy végezzen el egy feladatot. Egy belső kritikus hang azt mondhatja: lehet, hogy nagyon elfoglalt, és az ő ideje fontosabb az enyémnél. Lehet, hogy nemet mond, és akkor olyan hülyén fogom érezni magam.

Ha habozol az ilyen helyzetekben, két dolog jusson eszedbe: először is, jogod van kérni, ha nem teszed meg, lehetetlenné válik befolyásolási köröd kitágítása. Ennek felismerése nagyon fontos. Másodszor pedig: mi a legrosszabb, ami történhet? Talán az, hogy a másik nemet mond. Ez tényleg katasztrófa lenne? Persze, hogy nem. Ne habozz hát kérni, de közben tartsd szem előtt néhány alapszabályt.

Használd az illető nevét, és egyenesen add elő a kérésed!

Az embereknek a nevük a legfontosabb hangsor a világon. Ha nem a nevükön szólítod az embereket, akkor azt hiszik majd, hogy ismeretlenek a számodra, ha pedig ismeretlenek, akkor miért teljesítenék a kérésed?
A kérés pedig legyen egyenes: ne kerülgesd a témát, mondataidat ne tűzdeld tele ha és de szócskákkal, és ne add át másnak a feladatot!

Adj magyarázatot, és kérd ki a javaslatokat is!

Anna, szeretném, ha beállna ma Donna helyett. Éppen most telefonált, hogy megbetegedett, és nagyon sok munkát kell még ma elvégezni - óriási problémáknak nézünk elébe, ha nem sikerül.
Péter, ma a recepción van szükségem magára. Igen sok ügyfelet várunk ma, és nagyon rosszul veszi ki magát, ha senki sincs a recepciónál, aki ajtót nyitna, kávét főzne. A kérésed ellen így biztosan nem lesz kifogás. Akkor pedig még inkább nem, ha, miután megkértél valakit valamire, megkérdezed, ő hogy látja a dolgot, szerinte hogyan kellene végrehajtani a feladatot.

Kérdezz rá a feladathoz szükséges segítségre és a határidőre!

Lehet, hogy a beosztottaid hajlandóak végrehajtani a kívánságaidat, csak nincs elegendő idejük, pénzük vagy tudásuk a megvalósításhoz. Ha így van, megbeszélésre van szükség - erről sose feledkezz meg.

Fontos továbbá, hogy, ha megkértél valakit, hogy álljon be egy másik helyére, meg kell mondanod, hogy mennyi időre.

A belső, erélytelen hang ismét retteg attól, hogy megkérjen egy elfoglalt embert, csináljon valami egészen mást. De, ha nem egyeztek meg az időbeosztásról, akkor megfeledkezel a megállapodás egyik legfontosabb részéről.

Cikkünk megírásában Jenny Rogers Befolyásolási képesség című könyve segített.

Ezt is szeretjük