Sárgás fogak és taszító szájszag? 3 kipróbált módszer, hogy le tudj szokni a cigiről
Próbálj ki néhány dolgot a leszokás érdekében!

Ez is érdekelhet

Azért dolgozom, hogy a Tiliána legyen a vendégek kedvenc szállodája (x)

10 ok, hogy miért Máltán tanulj angolul (x)

Jázmin felépülése az agysérüléséből (x)

Az orvos nem hitt a szemének (x)

beauty and style

3 frizura, ami 5 perc alatt elkészül: laza és nőies fazonokat is mutatunk »

15 perc intenzív edzés, amihez csak egy szék kell: lefaragja a kilókat és formálja a testet »

Farmerdivat 2020-ban: a lezser, múltidéző fazonok népszerűbbek, mint valaha »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A dohányzás mindig káros, függetlenül attól, hány éves korban kezded el, de ha fiatalon szoksz rá a cigire, még inkább veszélyezteted az egészségedet - az elszíneződött, elromlott fogakról, sárgás és kemény bőrről, kellemetlen leheletről és a cigi aromájától bűzölgő testszagról nem is beszélve.

Éppen ezért a legjobb, ha el sem kezded, vagy ha mégis megtörtént, érdemes megpróbálni leszokni róla. Ehhez adunk néhány tippet.

Tervezz!

Sokan úgy gondolják, akkor lehet a leghatékonyabban leszokni a dohányzásról, ha elhatározod magad, és egyik napról a másikra leteszed a cigit. Ám ez nem mindenkinek megy ilyen könnyen, van, akinél tervezést igényel a dolog. Ebben az esetben érdemes kitűznöd egy napot a közeljövőben - minél kevesebbet halogatod, annál jobb -, amikortól megszabadulsz a káros szenvedélytől.

Vezess naplót: írd össze, melyek azok a helyzetek, amelyekben kivétel nélkül mindig rágyújtasz, és próbáld kerülni őket, vagy tudatosan odafigyelni arra, hogy ha ilyen alkalom adódik, nem nyúlsz a cigiért. Ahányszor kibírod, jelölheted magadnak a naplóban, így írásos nyoma is lesz a sikereidnek.

Fontos, hogy tudasd másokkal is a leszokási szándékodat, így nem fognak megkínálni, kisebb a kísértés, és még segíthetnek, támogathatnak is, ha elgyengülnél.

Nehezítsd meg a dolgod!

Találj ki valamit, amivel lefoglalod a kezeidet azokban a helyzetekben, amikor dohányozni szoktál. Ha esetleg reggeli kávé mellé gyújtasz rá, inkább olvass újságot vagy netezz a telefonodon helyette. Ha hétvégén alkoholt iszol, és jólesne mellé egy cigi, keresd nemdohányzó barátaid társaságát, akikkel beszélgethetsz, csocsózhatsz, táncolhatsz, amíg a többiek kimennek. Ha otthon a szobádban vagy a lakásban is dohányzol, szabadulj meg a hamutáltól, és ne tarts magadnál tartalék cigit: így, ha rá szeretnél gyújtani, akkor sem lesz lehetőséged.

Ha minden kötél szakad

Ha mindent kipróbáltál, de úgy érzed, egyedül nem jársz sikerrel, látogass el a patikába, és érdeklődj, mit ajánlanak a problémára. Kipróbálhatod a különböző leszokást segítő készítményeket, mint a tapasz vagy a rágó, de még jobb, ha felkeresed a háziorvosodat, és tanácsot kérsz az ügyben. Sőt, ma már az interneten is találsz bőséges szakirodalmat, amely támogat a leszokásban.

Ezt is szeretjük