Ettől tartanak a magyarok a leginkább 2022-ben: érdekes eredményt hozott a Google elemzése

A Google közzétette az idei év eddigi legfontosabb keresési trendjeit, amiből levonható a következtetés a félelmekre vonatkozóan.

GettyImages-1394092681
Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Az idén nyáron tapasztalt különös szárazság sok ember számára aggodalomra adott okot. Jól mutatják ezt az elmúlt év legnépszerűbb Google-keresései is, melyekből kiderült, egyre többeket foglalkoztat a klímaváltozás témája és annak negatív következményei.

Az adatok szerint a 2022 januárjától augusztus végéig tartó időszakban az előző év ugyanezen időszakához képest a „klímaváltozás” szóra vonatkozó keresések több mint kétszeresére nőttek, míg a „globális felmelegedés” kifejezésre való keresések gyakorisága 400%-kal ugrott meg. A felhasználókat azonban érdekelték a szkeptikus nézőpontok is, melynek következtében az éghajlatváltozás tagadására való keresések száma is gyarapodott, a kifejezésre 70%-kal többen kerestek rá, mint tavaly.

Az emberek nemcsak alapvető információk után érdeklődtek, de a klímaváltozáshoz kapcsolódó lelki jelenségekre is felfigyeltek - jelentősen megemelkedett a klímaszorongással kapcsolatos keresések száma, erre 90%-kal többen kerestek rá Magyarországon 2022 januárjától augusztus végéig, mint ugyanebben az időszakban egy évvel korábban.

A klímaváltozás kérdése mellett továbbra is népszerű témának bizonyult a koronavírus és a biztonságos internethasználat is. A járvánnyal kapcsolatos keresések közül a legtöbb a legújabb, tünetekkel kapcsolatos információkra irányult, így a „covid tünetek 2022” kifejezésre az elmúlt 90 napban 700%-kal többen kerestek, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában, de gyakran kerestek arra is, hogy „hány napig tart a covid”.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

Népszerűek voltak az egyéb, járvánnyal kapcsolatos kifejezések is, mint a „covid gyógyulási idő”, a „covid lappangási idő” és „covid meddig fertőz”. A keresésekből úgy tűnik, a felhasználók fiókjaik védelmével, megerősítésével is foglalkoztak - a „jelszó”, „véletlenszerű jelszógenerátor”, „egyszeri jelszó” és „adatvédelem” témakörök irányában is jelentősen megnőtt az érdeklődés.

Fotók: Getty Images

A Google Utcakép legfurcsább fotóját senki nem tudja hová tenni

A Google Utcakép nézegetése változatos meglepetéseket tartogat.

A Google Utcakép legfurcsább fotóját senki nem tudja hová tenni, de a retinánkba beleégett

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük