Csökkenti az éhségérzetet, kenyér helyett eheted, és csak pár száz forint
Mi az?
Ősszel is válogathatsz az egészséges finomságok között.

beauty and style
Top olvasott cikkek

Nem csak nyáron dúskálunk az olyan egészséges finomságokban, amelyek fogyasztásával sokat javíthatunk az életminőségünkön.

Ősszel is válogathatsz az ízletes és nagyon hasznos gyümölcsök közül - ilyen a gesztenye is, aminek most van a főszezonja.

Kenyér helyett?

A bükkfafélék családjába tartozó szelídgesztenyefa termése az ehető gesztenye, más néven édesgesztenye. Míg egyik rokona, a vadgesztenye termése emberi fogyasztásra alkalmatlan, és mérgező, addig ez a fajta nemcsak finom, de egészséges is.

Bár fogyókúrázóknak nem ajánlott - 100 gramm gesztenyében körülbelül 200 kalória van - az egészséges étrendnek része lehet, sőt, még a burgonya- és gabonafélék is helyettesíthetők vele magas keményítő- és szénhidráttartalma miatt.

A benne található vízben oldhatatlan anyagok, például a cellulóz miatt eltelít, csökkenti az éhségérzetet, ráadásul helyreállítja az emésztést és a bélműködést. Legegészségesebb formája a cukrozatlan püré, mert ez zsiradékot csak alig, koleszterint pedig egyáltalán nem tartalmaz.

Igazi vitaminbomba

Szerencsére a gesztenye értékes anyagai a feldolgozás során sem vesznek el. Nagyon magas az E-vitamin-tartalma, emiatt remek sejtvédő és antioxidáns. Nagy mennyiségben található benne B1-, B2-, B6- és C-vitamin is, amelyek védik a szívet és az érrendszert, erősítik az immunrendszert, és ellenállóbbá tesznek a betegségekkel szemben.

Nátrium, kálium, kalcium és foszfor is jelentős mennyiségben lelhető fel a gesztenyében, ezek pedig nélkülözhetetlen ásványi anyagok az egészséges szervezet számára. Fogyaszthatod sült, főtt és pürésített formában is.

Ezt is szeretjük