A magyar 40-esek fele fesztiválozik: sokan csak azért nem, mert túl drágának tartják

A legújabb felmérés szerint a magyarokat is megérinti a fesztiválozás szele.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Bár a hazai fesztiválok egy része már befejeződött, és a nyár felén is túl vagyunk, azért még az augusztus is tartogat izgalmakat. Ami történetesen egyáltalán nem hagyja hidegen a magyarokat.

A Kutatópont Kft. közvélemény-kutatása szerint a magyarok harmada jár fesztiválokra, melyek közül a könnyűzenei, a gasztronómiai és a városi fesztiválok a legnépszerűbbek.

A legtöbb korosztály szívesen bulizik

A júniusban kétezer fős mintán végzett, reprezentatív kutatás eredményei szerint a magyarországi felnőtt lakosság 33%-a szokott fesztiválokra járni. A fesztiválozás az ötven év alattiakra jellemző inkább, a 18-29 évesek 53%-a, a 30-39 évesek 48%-a, míg a 40-49 évesek 48%-a látogat fesztiválokat.

Bár Budapesten a különféle fesztiváltípusok teljes palettája elérhető, a fővárosban élők a községek lakóival hasonló arányban látogatnak fesztiválokat - 32% és 29%. A fesztiválozó kedv a megyeszékhelyen élők körében a legmagasabb, 42%. A fesztiválokat látogató felnőtt lakosság fele évente egyszer él ezzel a szórakozási formával, míg további 28% félévente jár fesztiválra.

A könnyűzenei fesztiválok a legnépszerűbbek

A kutatás eredményei szerint a könnyűzenei fesztiválok tudják leginkább - 45% - megszólítani a felnőtt lakosságot. A könnyűzenei koncertek elsősorban a 18-29 éveseket vonzzák, a korcsoport 69%-a szokott ilyen jellegű fesztiválokra ellátogatni. Nagy népszerűségnek örvendenek a gasztronómiai fesztiválok, melyek a fesztiválozó felnőttek 34%-át mozgósítják, valamint a városi fesztiválok - 30% - is közkedvelt szórakozási lehetőségek.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

A nemek tekintetében a nők az átlagnál nagyobb érdeklődést mutatnak a szüreti fesztiválok iránt, a férfiak inkább a könnyűzenei koncerteket kedvelik. Míg az idősebb, ötven feletti látogatói szegmenst a hagyományőrző és gasztronómiai fesztiválok, a 18-29 éveseket a könnyűzenei és motoros fesztiválok vonzzák leginkább. A budapestiek az átlagnál magasabb arányban jutnak el művészeti, tánc- és könnyűzenei fesztiválokra, vidéken a családi és városi fesztiválok népszerűek.

Van, aki inkább kihagyja

Azoknál, akik nem járnak fesztiválokra, a fő indok az, hogy nincs olyan tematika, mely érdekelné őket - 38% -, de a tömegtől való viszolygás - 37% - is komoly visszatartó erőt jelent. A fesztiválokat nem látogatók egy jelentős szegmense - 24% - az anyagi források hiányával magyarázta távolmaradását, a negyven év alatti lakosság körében az átlagnál gyakrabban fordult elő ez az indok - olvasható a közleményben.

Nézd meg ezt is - Tíz kép, ami ismerős lesz, ha a 90-es években voltál gyerek

Aki a '80-as évek végén vagy a '90-es évek elején született, különlegesnek mondhatja magát, mert volt szerencséje megtapasztalni a digitális forradalom előtti és utáni világot is. Bár értő felhasználója és élvezője minden előnynek, ami a fejlődéssel járt, van összehasonlítási alapja, hiszen nem készen kapott mindent, hanem része volt a folyamatnak.

10 kép, ami ismerős lesz, ha a 90-es években voltál gyerek - Emlékszel?

Nézegess képeket!

Elolvasom

Képek: Unsplash.

Ezt is szeretjük