Eleged van a játékok értesítéseiből? A Facebook segíteni fog
A Facebook csapata is felismerte, hogy a felhasználóknak elegük van az alkalmazások értesítéseiből.
Augusztus óta egyre többféle értesítést kaphatsz a Facebookon alkalmazásoktól, játékoktól.
Hogy ne menjenek az agyadra, a közösségi oldal most szigorít azon, mire kell figyelnie a fejlesztőknek, és egyre fontosabb lesz a minőség.
Kéretlen üzenetek
Ha valaha is használtál alkalmazást vagy játszottál a Facebookon, valószínűleg tele vagy kéretlen értesítésekkel. Hiszen amikor megnyitsz egy ilyen funkciót, engedélyezned kell az adataidhoz való hozzáférést és az üzenőfaladra való posztolást, különben nem leszel jogosult a használatra.
Ez különösen akkor lehet dühítő, ha egyetlenegyszer kattintottál az alkalmazásra, netán véletlenül, és bár egyáltalán nem érdekel, az adott játék mégis minden nap hallat magáról. Abban az esetben is ez történik, amikor egy ismerős kérésére nyereményjátékban szavazol, majd nem tudsz megszabadulni a nemkívánatos sablonüzenetektől.
Persze saját kezűleg egyenként is letilthatod ezeket, de amikor sok van belőlük, lehet, hogy inkább nem húzod vele az időt. Hosszú távon idegesítők lehetnek az ilyen értesítések, és a sok reklám közül nehéz kibogarászni azt, ami valóban érdekel téged. Ezt ismerte fel a Facebook is, mert sokan inkább letiltják az alkalmazást az értesítések miatt.
Módosítják játék által küldött értesítéseket
Augusztusban a Facebook még több értesítési lehetőséget tett elérhetővé a fejlesztőknek, így egyre több olyan emlékeztetővel találkozhatsz a közösségi oldalon, melyeket alkalmazások, játékok küldenek. A közösségi oldal csapata azonban nem szeretné, hogy ez szúrja a szemét a felhasználóknak, mert azok így folyamatosan ignorálják vagy letiltják az egyes alkalmazások értesítéseit.
Ezért a fejlesztőknek ezentúl új követelményeknek kell megfelelniük. A Developer Blogon tette közzé a Facebook, hogy november 9-től a magasabb minőség érdekében a fejlesztők nem küldhetnek értesítéseket azoknak az inaktív felhasználóknak, akik több mint 28 napja nem használták az alkalmazást vagy játékot.
A felmérések ugyanis azt mutatják, hogy az érdeklődés eddigre olyan mértékben csökken, hogy a felhasználó hajlamos spamnek jelölni az appot. Ugyanakkor a legnagyobb értesítésküldő platformoknak tartaniuk kell azt a szintet, hogy a felhasználók minimum 17%-a kattintson az értesítésre. A statisztikák szerint ilyen aránynál már hajlamosak visszatérni a felhasználók az alkalmazásba, és van értelme az értesítésnek.
Nekik is jó
A változtatások miatt egyrészt a valóban érdekelt felhasználókhoz juthatnak el az üzenetek, másrészt pedig javul a minőség, hiszen a 17%-os minimum miatt a fejlesztőknek gondosan meg kell fogalmazniuk az értesítéseket, és eltűnhetnek a spam jellegű tartalmak.
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Az alkalmazások készítőinek egyébként tényleg fontos, hogy milyen értesítéseket adnak közre, hiszen a statisztikai adatok szerint azok a fejlesztők, akik az aktív felhasználókat célozzák meg minőségi értesítésekkel, akár 25%-os átkattintási arányt is elérhetnek, és az emberek gyakran látogatják felületeiket.
OLVASD EL EZT IS!
- statisztika
- város
Érdekes adat a Facebookról! A te lakóhelyedről hányan használják?
- internet