5 hiba, amivel elrontod a kávéd ízét
Ne kövesd el őket!
A kávézás kikapcsol és feltölt. Persze csak akkor, ha jó kávét iszol. Ezekre az apróságokra figyelj! (x)

Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

Méregtelenítő arcradír zöld teával: mindent kiseper a pórusokból, és nem szárítja a bőrt »

5 éves gyerekek bányásszák a szemfestékek alapanyagát: csúf igazság a kozmetikai iparról »

Így viselik a párizsi nők idén a feketét: sikkes és egyáltalán nem gyászos »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kávé sokunk reggeli megmentője, emellett a baráti összejövetelek központi eleme, sőt még a vasárnapi ebédek kellemes levezetője is.

A felsorolást még folytathatnánk, ezért érdemes tisztában lenni a kávékészítés alapszabályaival, melyeket egy igazi szakértő, a Bravos kávé baristája árult el nekünk!

1. Nem a rövidkávé a legerősebb!

Amikor a kávénak nem feltétlen a finom ízére, hanem inkább az élénkítő hatására van szükségünk, lehetőség szerint ne válasszuk a jól megszokott, maximum 30-40 ml-nyi, rövid feketét. A kevesebb átfolyó víz miatt az eszpresszó kevesebb koffeint tartalmaz, de az aroma koncentráltabban jelenik meg, emiatt érezzük a kávét erősebbnek. Élénkítőnek tehát megfelelőbb a világosra pörkölt hosszúkávé.

2. Kerüld a kis kotyogóst!

Ha jó szívvel gondolsz is régi kotyogós kávéfőződre, inkább ruházz be egy korszerűbb eszközre, mert a nagy nyomás miatt túlságosan magas lesz az ital koffeintartalma, a hosszú átfőzési idő és a forrásban lévő víz miatt pedig rengeteg káros hatású csersav oldódik ki a kávéból.

3. Figyelj az ízesítésre!

Azt már régóta tudjuk, hogy a kávé befolyásolja vérnyomásunkat, vízhajtó hatása pedig egyéb anyagcsere-folyamatainkat. Utóbbival főként akkor kell számolnunk, amikor például a cappuccinót kakaóval vagy fahéjjal ízesítjük: előbbi ugyanis éppen ellentétes, vízfogó képességéről ismeretes, így könnyen összezavarodik szervezetünk. A fahéj viszont azonos tulajdonsággal bír, így figyeljünk arra, hogy a vízhajtó hatás felerősödhet!

4. Ne igyál kihűlt kávét!

A kávénkat ne melegítsük újra és hidegen se igyuk meg! Ez alapszabály, nem érdemes kísérletezni vele. Lehűlés után a kávéban lejátszódó kémiai folyamatok tovább dolgoznak, és olyan savak érvényesülnek, melyek nagyon károsak a szervezetünkre. Az ártalmas anyagokat könnyen tetten érhetjük a hideg kávé igen-igen keserű ízében is.

5. Kávé krém nélkül? Soha!

Elkészítés közben figyeljünk arra, hogy italunk tetején egy szép színű, jó állagú és tartós krémréteg keletkezzen. Ha ez nincs, akkor a lefőzött kávénk egy percen belül elveszíti aromáinak felét!

Ezt is szeretjük