Támadnak a csalók a Black Friday-en: ha ezt látod a kijelzőn, gyanakodj!

Az adathalász támadásokra figyelmeztet a Black Friday kapcsán a Nemzeti Kibervédelmi Intézet.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek
Az adathalász támadásokra figyelmeztet a Black Friday kapcsán a Nemzeti Kibervédelmi Intézet.

Az internetes csalók is igyekeznek kihasználni a fekete péntekhez hasonló, időszakosan nagy tömegű online vásárlásra buzdító kampányokat - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Kibervédelmi Intézet az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében. Mint írták, november 23-án, a karácsonyi vásárlási szezon kezdetével, a Black Friday keretében kedvezményes online vásárlási ajánlatok érhetőek el a felhasználók számára, ezt pedig a csalók is igyekeznek kihasználni.

Hozzátették: az adathalászat - phishing - Magyarországon is növekvő tendenciát mutat, és, ha a vásárló nem jár el kellő körültekintéssel, áldozatává válhat. A támadók ilyenkor érzékeny adatokat igyekeznek kicsalni a felhasználóktól, mindezt leggyakrabban e-mail, SMS vagy közösségimédia-hálózaton keresztül küldött üzenet formájában teszik, de előfordulhat, hogy telefonon keresik fel az áldozatot.

Az adathalászok látszólag hivatalos üzenetet küldenek kiszemeltjüknek, melyben egy, az eredetire megtévesztésig hasonlító, ám hamis weboldalra, csatolmányra irányítják áldozatukat. Erre különféle mesterkélt indokokat használnak: például jelszómódosítást kérnek, illetve regisztráció megerősítését, vagy utolsó akcióra hívják fel a figyelmet.

Minden esetben kellő elővigyázatossággal kell fogadni az ismeretlen, idegen személyek által kezdeményezett elektronikus kapcsolatfelvételeket - hangsúlyozzák a közleményben. Azt tanácsolják, hogy a felhasználók előzetes vizsgálat nélkül ne kattintsanak az e-mailben megküldött hivatkozásra, illetve ne az e-mailben kapott hivatkozást követve jelentkezzenek be a szolgáltatók, webshopok weboldalára, hanem a látható webcímet begépelve látogassák meg a kívánt oldalt.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Azt ajánlják, hogy a felhasználók mindig ellenőrizzék a feladót, illetve a webáruházat, amelynek szolgáltatásait igénybe kívánják venni. Javasolják, hogy olyan megbízható helyről - lehetőség szerint hitelkártyával - vásároljanak, melyet ismer és kipróbált a fogyasztó, valamint érdemes ellenőrizni a vevők értékeléseit a weboldalakon. Amennyiben valaki adathalászatra utaló eseményt tapasztal, vagy annak áldozatává vált, akkor haladéktalanul értesítse az esetről az érintett szolgáltatót, vagy tegyen feljelentést.

Ezt is szeretjük