Ha ezt is megcsinálják Orbánék, az nekünk is fájni fog!

Mit tervez a kormány?

Újabb unortodox javaslattal álltak elő.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Újabb unortodox javaslattal állt elő a kormány: kötelezővé tenné a kereskedőknek, hogy a 400 négyzetméternél nagyobb alapterületű áruházak emeljék duplájára a dolgozóik számát. Hasonló szabályozás sehol nincs a világon, emiatt uniós jogba is ütközhet az ötlet.

A javaslatot azzal indokolták, hogy javuljon az áruházi szolgáltatások színvonala, ehhez pedig kell 70 négyzetméterenként legalább egy alkalmazott.

A hazai áruházak 60%-a nagyobb, mint 400 négyzetméter, de nem meglepő módon a tervezet a multikat - az Auchant és a Tescót - érinti leginkább, legkevésbé pedig a CBA és a Coop üzleteit.

A javaslat azért is érdekes, mert Európában általában nem szabják meg kormányok a magánvállalkozásoknak, hány munkavállalóval dolgozzanak. A Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint ha egy vállalkozást rákényszerítenek arra, hogy törvény erejével alkalmazottakat vegyen föl, akkor minden alkalmazott rosszul fog járni.

Senkinek nem lenne jó

A már ott dolgozóknak csökkenni fog a bére - hiába van kötelező minimálbér és bérminimum -, és akiket felvesznek, azokat a lehető legalacsonyabb fizetésért foglalkoztatják majd.

Ráadásul egyáltalán nem biztos, hogy javítana a munkaerőpiac helyzetén ez a javaslat, mert hiába írja elő a kormány például egy szombathelyi áruháznak, hogy vegyen fel dolgozókat, Nyugat-Magyarországon így is sok a betöltetlen állás, mert egyszerűen nincs munkaerő.

A javaslat ne csak a béreket csökkentené, hanem valószínűleg az árakra is hatással lenne, az üzleteknek ugyanis mindenképpen ki kellene termelniük a megnövekedett költségeket.

Elbocsátásokat hozott a szabad vasárnap

A március óta érvényben lévő vasárnapi zárva tartás miatt több mint kétezerrel csökkent az alkalmazottak száma a kereskedelemben, és a túlórák száma is megugrott.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük