4 durván szexista reklám, amit rögtön betiltottak
Számtalan olyan reklámot készítettek az évek során, mely mérhetetlenül megalázza a nőket.
Mióta hirdetés létezik, számtalan olyan reklámot készítettek, melyben a nőket megalázó, sőt, lealacsonyító helyzetben mutatják, ezzel szemben a férfiakat valamilyen felsőbbrendű lénynek állítják be.
Szerencsére nekünk, nőknek nem kell eltűrnünk a szexista megnyilvánulásokat, ugyanis napjainkban a média erősen elutasítja a diszkriminációt, hogy általában betiltják azokat a reklámokat, melyek sárba tiporják a férfiak és a nők egyenjogúságának tényét. Nézd meg azokat a mozgóképes hirdetéseket, melyek kivágták a biztosítékot a fogyasztóvédelemnél!
Ízléstelen tusfürdő
Az AXE márka reklámjai híresek arról, hogy olyan elemeket tartalmaznak, melyek sértőek a nőkre nézve. Crazy AXE elnevezésű ominózus tusfürdőjük reklámját az Egyesült Államokban tiltólistára tették, mert a hirdetés durván provokatív és bántó a nőkre nézve. Azonban nagyon érdekes, hogy a reklámok szexista mivoltának ellenére a márka termékeit úgy vásárolják, mint a cukrot.
A fiatal férfi, aki zuhanyozás közben a szebbnél szebb és nagyon dekoratív lányok közé pottyan, olyan világos és megdöbbentő mozdulatokat tesz, melyeket lehetetlen félreérteni, a lányok pedig leutánozzák őt.
Az egyértelműen szexuális célzatú reklámot az amúgy is szemérmes amerikaiak rögvest betiltották, hiszen a mozgó hirdetés úgy utal a nőkre, mint szexuális tárgyakra, ez pedig erkölcstelen és sértő.
Légy vegetáriánus!
A PETA állatvédő szervezet a világon mindenhol ismert, azonban sokszor botrányos megnyilvánulásaik azok, melyek a figyelem középpontjába helyezik őket. Ilyen volt a 2009-es, a vegetarianizmusért küzdő kampányuk is, melynek során mindenkit megdöbbentő reklámspottal álltak elő.
A hirdetésben szereplő csinos hölgyek többé-kevésbé hiányos öltözékben vonaglanak a zöldségekkel, minden kétséget kizáróan a szexre utalva, sőt, a reklám során a felirat is felvillan, miszerint a vegetáriánusok sokkal jobban teljesítenek az ágyban, mint húsevő társaik. A hirdetést a Super Bowl közvetítésének reklámszünetére tervezték, ám az amerikai NBC csatorna úgy döntött, hogy ez nem képernyőre való, így betiltotta a női nemet megalázó reklámot.
Kylie, a rodeós
Kylie Minogue törékenysége, ugyanakkor mindig szexis megjelenése felborzolta a kedélyeket, amikor az Agent Provocateur reklámhirdetésében fehérneműt kínált a nők számára. A több mint egyperces reklám erotikától fűtött, nem véletlen, hogy megosztotta a közvéleményt: egyesek minden idők legdögösebb reklámjának tartották, míg mások szerint ízléstelen és túlságosan szabados volt.
Az ausztrál származású énekesnő egy műbikát meglovagolva kelti igazán pajkos lányka benyomását. Habár a lényeg nem a túlzott vágytól fűtött mozgáson lenne, hanem a fehérneműn, a kettő együtt félreérthetetlenül egy vad szeretkezést imitál. A 2001-ben készült, forró hangulatúra sikerült reklám miatt az angolok felszólaltak, így a reklámot száműzték a kábeltévék adásáról, és csak moziban lehetett megtekinteni.
Vágykeltő hamburger
A hamburgergyártók hajlamosak arra, hogy nagyméretű szendvicseiket kicsit erotikusabb formában hirdessék a vevők előtt. Nem kivétel ez alól a Burger King sem, amely három csinos, ámde igazán provokatív lánnyal próbált óriáshamburgert eladni.
A három bikinibe öltözött lány csupa olyan helyzetben bukkan fel a kisfilm során, melyben az erotikáé a főszerep, például fürdőruhás, trambulinos ugrálás során, lovaglás közben, illetve jégszoborfaragáskor is. Nem beszélve arról, hogy a hamburgerbe harapás is szexuális utalást rejt magában.
Azonban talán az a legmeglepőbb, hogy egy nő, Helena Brooks rendezte az egészet - mégis az egyik legmegalázóbb reklám, amit valaha készítettek, nem csoda, hogy számos országban feketelistára került.
Ebben a cikkben nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését. Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.