Egyetlen módszer, amivel eltolhatod a bőr öregedését
A modern táplálkozás sajnos nem mindig elégíti ki a szervezet vitaminigényét.

    • H
    • K
    • Sz
    • Cs
    • P
    • Sz
    • V
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
Ez is érdekelhet

Megvan, melyik a legjobb játék a gyereknek! (x)

Tiltott szerelem a Szegedi Szabadtéri Játékokon (x)

A nyugdíjasotthonból mentek fellépni: 40 év után újra színpadra álltak a szereplők (x)

„Azt mondták, örökre feküdni fog” (x)

beauty and style

Ezek a színek a tél kedvencei: vibráló árnyalatokból nincs hiány »

Fogyást segítő, kalóriaégető turmix: felpörget a fáradt reggeleken »

Tejszínes kényeztető pakolás kézre, arcra: megújítja a száraz bőrt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egyre több orvos mondja, hogy a hivatalosan meghatározott ajánlott vitaminmennyiség bizony kevés a modern életmódhoz.

Éppen ezért javasolják, hogy a természetesen szervezetbe jutotta ásványi anyagokat és vitaminokat pótoljuk. Így nemcsak az egészségedet, de a bőrödet is megóvhatod a korai öregedéstől.

A pótlandó tápanyagok típusa természetesen függ egyéni szükségletektől, életmódtól, étrendtől és a környezettől, amelyben élünk.

Ne feledd azonban, hogy az étrend-kiegészítők valóban csak kiegészítők sosem pótolhatják a kiegyensúlyozott táplálkozást és az egészséges életmódot.

Milyen vitaminokat szedj?

A személyre szabott, igényeinkhez mért étrend és étrend-kiegészítő program biztosítása érdekében leghelyesebb, ha szakképzett táplálkozási tanácsadóhoz fordulsz. Vannak ugyanakkor olyan alapvető táplálékkiegészítők, amelyek kortól, nemtől, életmódtól függetlenül hozzájárulnak a bőr és egész szervezet egészségének megőrzéséhez:

  • Jó minőségű, nyomelemeket is tartalmazó multivitamin-készítmény.
  • C-vitamin bioflavonoidokkal.
  • Antioxidáns-keverék - legalább A-, C- és E-vitamint, cinket és szeléniumot kell tartalmaznia, de a legjobb, ha liposavat, glutationt, ciszteint, likopint, zöldtea-kivonatot, szőlőmagkivonatot, tengerifenyőkéreg- vagy vörösáfonya-kivonatot is tartalmaz.
  • Esszenciális zsírsavakat tartalmazó étrend-kiegészítő - lenmag-, hal- vagy csészekürtolaj, esetleg ezek keveréke.

Az egyes cégek által forgalmazott termékek különböző mennyiségeket tartalmazhatnak a felsorolt tápanyagokból, ezért tartsd be a feltüntetett adagolást.  Ha valamilyen bőrproblémában szenvedsz, egyes tápanyagok pótlása vagy más szerek alkalmazása, például gyógynövényeké kifejezetten segíthet.

A hiányzó tápanyag: a kén?

A Bibliában kénkő néven szerepel ez az anyag. Bár a kén a szervezetben a negyedik leggyakrabban előforduló vegyület, mégis könnyű megfeledkezni róla, hogy kulcsfontosságú szerepet tölt be a haj, a bőr, a körmök, valamint egész szervezet egészségének megőrzésében. Nem véletlen, hogy az MSM - metil-szulfonil-metán-tartalmú - étrend-kiegészítőket fogyasztó személyek haja, bőre és körmei sokkal szebbek lesznek a kúra végére.

A kén elengedhetetlen az új sejtek termeléséhez, valamint ahhoz, hogy a sejtek közti kötőszövet rugalmas maradjon. A kén egyébiránt kiváló méregtelenítő hatással is bír. Az MSM-ről bebizonyosodott, hogy nemcsak a bőr, a köröm és a haj szépségéhez járul hozzá, hanem segíti a sebgyógyulást, valamint szervezetünk küzdelmét az akné, az allergiák, az ízületi gyulladás és számos más betegség ellen. Kezdetben szedj naponta háromszor 1000 mg-ot.

A megfelelő étrend-kiegészítők kiválasztása

Mint minden termékre, az étrend-kiegészítőkre is igaz, hogy az egyes fajták minősége igencsak eltérő lehet, nem érdemes a legolcsóbbat választani. Valószínű ugyanis, hogy a spórolás a termék minőségének rovására megy: például olyan formában tartalmazza az étrend-kiegészítő az adott tápanyagot, amely nehezebben szívódik fel, vagy rosszabb minőségű hordozóanyagokat, illetve kötőanyagokat tartalmaz. Van forgalomban olyan C-vitamin, amely édesítőszert és színezőanyagot is tartalmaz - ez esetben nincs szó optimális tápanyagbevitelről!

Az étrend-kiegészítők szedése

Néhány étrend-kiegészítő szedése során különleges útmutatásokat kell követni, a legtöbb vitamint és nyomelemet étkezéskor kell bevenni, vagyis a gyógyszer bevétele és az étkezés előtt, illetve után legföljebb 15 perc teljen el. A legtöbb étrend-kiegészítőt a reggeli vagy a déli étkezéskor célszerű bevenni.

Cikkünk Paul Holford Az egészséges bőr titka című könvye alapján készült.

Ezt is szeretjük