Szent-Györgyi Albert özvegye ma is gyönyörű - Ennyi C-vitamint eszik naponta
A 77 éves Marcia Szent-Györgyi szépségének egyik titka a rendszeres C-vitamin-szedés.

marcia szent gyorgyi
Ez is érdekelhet

Beszállás! Nemsokára indul a Mikulás Expressz, siess, mert lemaradsz! (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Őszi stílustippek személyre szabva - Hogy idén ősszel Te diktáld a trendet! (x)

beauty and style

Gyors házi pakolás, pattanásos bőrre: lehet, hogy minden összetevője a konyhádban van »

Eddig te is rosszul használtad a hajsütőt? Így kellene a tökéletes frizuráért »

Elképesztően nőies a pulóver, ha így viseled: divatos darabok szoknyával »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A C-vitamin a legismertebb és világszerte a leggyakrabban szedett vitamin. Nem is csoda, hiszen élettani hatása rendkívül kedvező, a szervezet számára nélkülözhetetlen. Ráadásul nemcsak az immunrendszerre hat pozitívan, hanem az öregedés késleltetésében és a bőr feszességének megőrzésében is nagy szerepe van.

Felfedezőjének özvegye, Marcia Szent-Györgyi nagyon is tudja ezt: ezért is szed belőle naponta mások számára talán hatalmasnak tűnő mennyiséget. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy 77 évesen is éveket letagadhatna a korából.

Ettől ilyen gyönyörű Marcia Szent-Györgyi

Marcia Szent-Györgyi szerint ez a fiatalság egyik titka. A C-vitamin világhírű felfedezőjének özvegye évtizedek óta követi azokat a tanácsokat, melyekkel néhai férje látta el. A mai napig szedi a C-vitamint, méghozzá nem is kis mennyiségben: naponta 4000 mg-ot fogyaszt el belőle egészségének megőrzése érdekében. 

Marcia csinos, szürke ruhában a Szent-Györgyi Albert Orvosi Díjak átadó ünnepségén. Ma is ragyogó és gyönyörű.
Marcia csinos, szürke ruhában a Szent-Györgyi Albert Orvosi Díjak átadó ünnepségén. Ma is ragyogó és gyönyörű.
Fotó: szentgyorgyialbertorvosidij.hu

A kutató özvegye emellett napi szinten sportol, és odafigyel a táplálkozására, ahogyan azt Szent-Györgyi Albert is tette. Ő 93 éves koráig napi rendszerességgel, vagyis télen-nyáron 1000 mg C-vitamint fogyasztott, betegség idején pedig 8-9000 milligrammra növelte az adagot. Azt vallotta, hogy alapvető élelmiszerként kellene tekinteni rá. Talán ez lehet a hosszú élet egyik kulcsa, amit a magyar tudós egész életében megszállottként kutatott - ennek a vitaminnak ugyanis rengeteg olyan pozitív hatása van, melyet sokan nem is ismernek.

Feszesíti a bőrt, és nyáron is nélkülözhetetlen

Amellett, hogy hozzájárul az immunrendszer normál működéséhez, nélkülözhetetlen a szervezet számos anyagcsere-folyamatában. Fontos szerepet játszik például a kollagéntermelésben, aminek a bőr a feszességét köszönheti, de hozzájárul az inak és a csontok fejlődéséhez, gyorsítja a sebgyógyulást is. Segít a fogíny, a fogak és a porcok normál állapotának fenntartásában, megóvhatja a szervezetet a fertőzésektől, valamint támogatja az idegrendszert, és véd a stresszel szemben is.

A cikk az ajánló után folytatódik

A legnagyobb tévhit, hogy a testnek csak télen, a meghűléses időszakban van szüksége támogatásra. Nyáron, különösen napozás után is ajánlott szedni, hogy csökkenthesd az UV-sugarak okozta bőröregedés mértékét - persze, a kellően magas faktorszámú naptejek használata mellett. A mínuszok mellett a melegben is jól jön egy kis C-vitamin, hiszen enyhíti a napégés kellemetlen tüneteit, kezelhető vele a bőrpír és a leégés is.

A kemény fizikai munka, a rendszeres sportolás, az alkoholfogyasztás, a dohányzás és a fogamzásgátlók szedése szintén fokozza a szervezet C-vitamin-szükségletét. És, mivel az emberi test nem képes ezt az anyagot kellő mértékben előállítani, így azt kívülről kell pótolni.

Miben található meg, és mennyi ajánlott belőle?

A legjobb, ha természetes úton viszed be a szervezetedbe ezt a vitamin. Szerencsére sok gyümölcs és zöldség tartalmaz belőle nagyobb mennyiséget. Ilyen például az eper, a narancs, az ananász, a kivi, az áfonya, a mangó, de a brokkoli, a karfiol, a paprika, a paradicsom, a kelbimbó és a karalábé is bővelkedik benne. A savanyú káposzta pedig a legjobb választás.

A szervezet napi C-vitamin-szükséglete kortól, nemtől, egészségi állapottól függően változik, de alapvetően a felnőtt nőknek 75 milligramm a minimális mennyiség, míg a férfiaknak 90 miligramm. Egyébként nemcsak fogyasztva, hanem arckrémekben is igen hasznos, mert erős antioxidáns, ránctalanító, öregedésgátló hatása van, ráadásul halványítja a hegeket, és ragyogóbbá teszi a bőrt.

A vitaminhiány jelei

Bizonyos vitaminok hiánya kellemetlen tüneteket okozhat a szervezetben, sőt, sokszor még a bőrön és a hajon is meglátszik. Sokan mégsem ismerik fel. A következő tünetek pedig ezt is engedik sejtetni a háttérben.

Fotó: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük