Abból csinált divatforradalmat, amit takargatni kellett 100 éve: terhes és molett nőknek készített ruhákat Lane Bryant

Lane Bryant divattörténelmet írt ruháival. Először várandós, majd molett hölgyeknek tervezett csinos, kényelmes és előnyös darabokat.

Lane Bryant
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Retikül
Ez is érdekelhet
Sóbors
Top olvasott cikkek

A 19. században még nem léteztek igazi kismamaruhák, sőt a várandós hölgyekkel szemben inkább az volt az elvárás, hogy bő darabok mögé rejtsék kerekedő pocakjukat. Egy leendő anya azonban megelégelte ezt, és egy varrónőhöz fordult segítségért.

Lane Bryant persze nem utasította vissza a felkérést, ám akkor még nem sejtette, hogy ezzel szerez magának óriási hírnevet, és azt sem, hogy egy igazi divatforradalmat indít majd el.

Megalkotta a világ első kismamaruháját

Lena Himmelstein 1879-ben született Litvániában, 1895-ben pedig Amerikába emigrált. Itt varrónőként kezdett dolgozni, majd 1899-ben hozzáment az orosz ékszerészhez, David Bryanthez. A férfi nem sokkal fiuk, Raphael születése után elhunyt, az asszony pedig férje halála után a varrásból igyekezett eltartani magukat. Nagyon tehetséges volt, főleg finom csipkéből és selyemből készült ruháit gyorsan megkedvelték a nők, és egyre nagyobb népszerűségnek örvendett. Amikor megnyitotta első bankszámláját, vezetéknevét véletlenül rosszul, Lena helyett Lane-nek írták, innen jött a márka neve is.

A 19. század végén a kismamáknak nem illett mutogatniuk testüket, a legtöbb várandós hölgy bő ruhák alá rejtette babapocakját. Ekkoriban még nem is igazán voltak kismamaruhák, ám egy kuncsaftja arra kérte Lane Bryantet, hogy tervezzen neki egyet. Az asszony egy rugalmas derekú, kényelmes, mégis csinos szoknyát álmodott meg, amit a világ első kismamaruhájának tartanak. Dizájnjával óriási sikert aratott, ezután minden nő tőle rendelt, aki szakítani akart a hagyományokkal, vagy terhesen is dolgozott. 

A cikk az ajánló után folytatódik

A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?

Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.

További részletek: feminaklub.hu/

Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. november 27. 18 óra

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

Világhírnevet szerzett ruháival

1909-ben ment hozzá második férjéhez, Albert Malsinhoz, akivel három közös gyermekük született, és aki egyben üzleti partnere is lett. 1911-ben sikerült meggyőzniük egy újságot, hogy abban hirdethessék kismamaruháikat, ám ez nem ment olyan könnyen, mert akkoriban úgy vélték, nem egyeznek a kor erkölcseivel a hasonló reklámok, illetve ruhák. Ami viszont mai szemmel furcsának tűnhet, az az, hogy a máig fennmaradt régi hirdetéseken sem, vagy csak nagyon ritkán ábrázolták nagyobb pocakkal a nőket. Miután Lane Bryant darabjai megjelentek a New York Heraldban, másnapra az egész készletét eladta. Hamarosan elkészítette az első kismamaruha-katalógust, majd új üzletet nyithatott, bevétele pedig 1917-re meghaladta az egymillió dollárt.

lanebryant 2
Fotó: Pinterest

Nem sokkal később ismét hatalmas újítással állt elő: nagy méretű ruhákat kezdett tervezni. Több ezer nőtől vettek méretet, számos statisztikát elemeztek, mire létrehozták az új termékvonalat, az ötletnek köszönhetően pedig óriásit ugrott a márka hírneve, népszerűsége és bevétele - utóbbi hamarosan évi három millió dollárra ugrott. Lane Bryant egyébként híres volt nagylelkűségéről, kedvességéről, és arról, hogy mindenkivel tisztelettel bánt. Alkalmazottjainak részvényeket kínált, valamint egészség- és életbiztosítást adott, üzletei pedig gyakran ruhaadományozási központtá váltak. 

Végül 1951-ben, 74 évesen hunyt el, vállalatát pedig fiaira hagyta. A márka azóta is nagy népszerűségnek örvend, és rengeteg csinos, divatos, kényelmes ruhát kínál a molett hölgyeknek.

Helena Rubinstein inspiráló története

Helena Rubinstein a 20. század egyik leginspirálóbb asszonya: egy férfiak uralta világban lett önerőből elképesztően sikeres és gazdag. Keményen megküzdött azért, hogy betörjön a kozmetikai iparba, és rendíthetetlenül dolgozott, hogy nevet és ismertséget szerezzen saját márkájának.

Helena Rubinstein szegény lányból lett a 20. század egyik leggazdagabb üzletasszonya: keményen megdolgozott sikereiért

Helena Rubinstein önerőből épített hatalmas kozmetikai birodalmat. A sikeres asszony igazi inspiráló példakép mindenki számára.

Elolvasom

(Képek: jwa.org, Pinterest, Pinterest, Pinterest.)

Ezt is szeretjük