Szakértelem és újító szemlélet az Ilcsinél (x)
Ilcsi néni örökségét fia és unokái viszik tovább, termékeik már webshopban is elérhetők
Kevés olyan magyar márka van, mint az Ilcsi Szépítő Füvek natúrkozmetikumoké: bár története több mint 60 éve kezdődött, mégis képes az állandó megújulásra, a körülményeknek megfelelő változtatásokra, mindeközben pedig megmaradt valóban magyar családi vállalkozásnak. Az elmúlt egy év eredményei azt mutatják, továbbra is van helyük a piacon – és a polcunkon.
Aki kicsit is ismerős a kozmetikumok, natúrkozmetikumok világában, az minden bizonnyal hallott már Ilcsi néniről, azaz Molnár Dánielnéről, aki az Ilcsi Szépítő Füvek márka megalapítója, és az ország talán leghíresebb kozmetikusa. Pályája 1958-ban indult be, köszönhetően az 50-es évek kozmetikusi ellátáshiányának és Ilcsi néni szakmai igényességének: keze alatt sorra születtek meg növényi alapú kozmetikumai, amit egyre több kolléganő keresett.
1984-ben aztán megalakult a családi vállalkozás fiával, Molnár Ferenccel: az elérhető kozmetikumok száma egyre növekedett, kifejlesztették az első elektrokozmetikai gépet és egyre szorosabbra fűzték a szálakat a termékeikkel dolgozó kozmetikusokkal. Ez aztán egyre csak fokozódott az évek alatt: különböző oktatásokat, konferenciákat is szerveztek a szakembereknek, akikkel ez a különleges együttműködés a közelmúltban is megújult. Az Ilcsi natúrkozmetikumokat 2014-ben Hungarikumnak nyilvánították.
Hiteles minősítések, hazai márka
Az Ilcsi márkanév ma már garancia a minőségre és szakértelemre. A termékek szinte száz százalékban Magyarországon termesztett gyümölcsökből-zöldségekből és bizonyos esetekben gyógyvízből készülnek. Több mint százféle, alaposan megválogatott növényt használnak a termékek előállításához. Ezek nagy részét saját, a Hungária Ökogarancia által ellenőrzött bioültetvényükön termesztik vagy vadon gyűjtik be – a többit szintén ellenőrzött biogazdálkodásokból vásárolják.
A cég a mai napig Ilcsi néni filozófiáját tartja szem előtt, az ő értékeit szeretnék megőrizni úgy, hogy a termékek, felhasználásuk és elérhetőségük megfeleljenek a mai kor követelményeinek. Az Ilcsi Szépítő Füvek két olyan hiteles minősítéssel is rendelkezik, amely garantálja a legmagasabb minőséget.
Az egyik ilyen a BDIH minősítés: a német BDIH egy olyan non-profit szervezet, melynek fő célja, hogy a kritériumok kialakításával megakadályozzák a fogyasztók félrevezetését. A minősítés kritériumai többek között, hogy a növényi nyersanyagoknak minősített, ökológiai anyagoknak kell lenniük, a termelésnek, a fejlesztésnek és a végtermékek vizsgálatának pedig állatkísérlet-mentesnek kell lennie. A szabvány azt is előírja, milyen lehet a csomagolás – a lehető legkevésbé környezetszennyező, újrahasznosítható anyagokat kell használni.
Ennél valamivel szigorúbb a 2017 óta létező COSMOS (COSMetics Organic Standard) szabvány, ami a legnagyobb európai minősítő szervezetek együttműködése révén jött létre azzal a céllal, hogy kialakítsanak egy egységes és közös bio-, illetve natúrkozmetikum szabványrendszert a szépségápolási termékek egyértelmű és hiteles minősítéséhez.
Szélesebb elérhetőség és személyre szabott lehetőségek
Az utóbbi egy évben az Ilcsinél teljesen újragondolták a kozmetikumok megvásárolhatóságának kérdését. A kivételesen egyedi effektív növényi hatóanyag tartalom miatt alkalmazásukhoz szakember segítsége ajánlott, ezért az Ilcsi kozmetikumok eddig kizárólag kozmetikusnál voltak megvásárolhatók.
Az elmúlt hónapok változásai azonban meghozták az igényt arra, hogy megnyissák webshopjukat, ahol immár elérhetővé tették lakossági termékportfóliójukat – amelyeket otthon is biztonságosan használhatunk. Azonban az Ilcsi ezt is új, innovatív módon tette.
Hogy a személyre szabottság és a szakmaiság se csorbuljon, ezzel egyidőben bevezettek egy egészen új lehetőséget a vásárlók számára: az Ilcsim szolgáltatás keretében a (leendő) vásárló felkereshet egy, a programban résztvevő referenciakozmetikát, ahol egy ingyenes tanácsadás keretében a szakember meghatározza a bőrtípusát, akivel megbeszélik, milyen termékeket ajánl az otthoni arcápoláshoz. Ezeket a kiválasztott termékeket aztán az Ilcsi webshopból kedvezményesen lehet megvásárolni – ezzel pedig kedvenc kozmetikusunkat is támogatjuk. Az már csak hab a tortán, hogy az online chat segítségével percek alatt segítséget és választ kaphatunk a felmerülő kérdéseinkre.
Már külföldön is ismerik
Mindig óriási büszkeség egy kis magyar cég számára, ha munkájukat, szaktudásukat külföldön is elismerik, termékeiket határainkon kívülről is rendelik. Az Ilcsi életében ez a pillanat a '90-es évek második felében érkezett el, amikor megérkezett az első külföldi megrendelés. Azóta pedig nincs is megállás a terjeszkedésben: jelenleg több mint 40 országban ismerik el Ilcsi néni és az Ilcsi Szépítő Füvek munkáját azzal, hogy használják a termékeket és az általa kifejlesztett kozmetikai kezeléseket. Mindenhol kuriózumnak számít a rendkívül nagy növényi hatóanyag-tartalmú magyar natúrkozmetikum.
A webshop beüzemelésével az EU-n belül és az Egyesült Királyságban is megnyílt a rendelés lehetősége. Utóbbi országgal még egy izgalmas kapcsolata áll fenn az Ilcsi Szépítő Füveknek: a magyar vállalkozás ugyanis örömmel tett eleget a felkérésnek, hogy részt vegyenek a BBC StoryWorks és a Cosmetics Europe Essentials for Daily Life című közös online sorozatában, mely a dinamikusan fejlődő, innovatív kozmetikai cégek színfalai mögé enged bepillantani és a kozmetikumok mindennapi életben betöltött nélkülözhetetlen szerepéről szól.
A BBC az Ilcsit kereste meg egyedüliként Közép- és Kelet-Európában, mint natúrkozmetikum gyártót, ez az elismerés pedig újabb bizonyosság arra, hogy Ilcsi néni öröksége, filozófiája ma sem lehetne igazabb: ő ugyanis azt vallotta, hogy a természetben minden bőrproblémára van megoldás. Fia és unokái ezt a szemléletet, ezt az üzenetet viszik tovább több mint hatvan éve úgy, hogy a 21. században is mindenkit elérhessen mondanivalójuk.
OLVASD EL EZT IS!
- arcápolás
- ételallergia