Így kaphatsz vissza pénzt a szolgáltatótól: amit a túlfizetésről neked is tudnod kell

Nem mindig utalják vissza a pénzed, érdemes ismerned a részleteket.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Szinte mindenki tapasztalta már, mivel jár, ha nem fizeti ki időben a számláit az energiaszolgáltató felé, vagy épp csak egy részét fizeti, létezik azonban ellentétes helyzet is, mikor is a fogyasztó véletlenül túl sok pénzt fizetett be, vagy épp átalányt fizetett, és az összesítés után keletkezik túlfizetése.

Sokan sokfélét tapasztaltak már hasonló helyzetekben, annak tekintetében, hogy jár el ilyenkor a szolgáltató, az egyértelmű válasz reményében azonban egy szakértőt is megkérdeztünk, Egyházi Nikoletta, az E.ON Hungária Zrt. szóvivője az alábbiakban foglalta össze mindazt, ami a villamos energiával kapcsolatos túlfizetésekre vonatkozik.

A törvény egyértelműen rendelkezik a témában

A szóvivő elmondása alapján a VET, vagyis a Villamos Energia Törvény 1. sz. mellékletének 4.4. pontja szerint, ha az elszámolás eredményeként a felhasználó folyószámláján túlfizetés mutatkozik, a felhasználó eltérő kérésének hiányában az egyetemes szolgáltató 1000 forintot meg nem haladó összeg esetében a felhasználót megillető összeget a felhasználó vagy a fizető következő számlájában számolja el.

1000 forintot meghaladó összeg esetében a felhasználó fizetési módja szerinti módon az elszámoló számla kibocsátásától számított nyolc napon belül a szolgáltató köteles azt a felhasználónak vagy a fizetőnek visszafizetni.

Jövőre változik a szabály

Egyházi Nikoletta fontosnak tartotta azonban kiemelni, hogy mindez a jövőben változni fog, előbbi szabályzat kapcsán ugyanis megjelent a Kormány 281/2016. (IX. 21.) Korm. rendelete az egyes energetikai tárgyú kormányrendeletek módosításáról.

A módosítás 2017. január 1-jén lép hatályba, az abban foglaltak szerint pedig a Vet. Vhr. 1. számú melléklet 4.4. pont a) és b) alpontjában az 1000 forintot szövegrész helyébe a 3000 forintot szöveg lép. Ennek alapján 3000 forintot meg nem haladó összeg esetében a felhasználót megillető összeget a felhasználó vagy a fizető következő számlájában számolja el a szolgáltató, 3000 forintot meghaladó összeg esetében pedig a felhasználó fizetési módja szerinti módon az elszámoló számla kibocsátásától számított nyolc napon belül kötelesek azt a felhasználónak vagy a fizetőnek visszafizetni.

Akkor is áramot zabál, ha nem vagy otthon: 6 tárgy, amire nagyon oda kell figyelned!

Nézegess képeket!

Elolvasom

Így néz ki mindez a gyakorlatban

A szóvivő a társaság konkrét gyakorlatát is ismertette, eszerint abban az esetben, ha az ügyfél folyószámláján 1000 forint feletti a jóváíró egyenleg, azaz túlfizetése van, a túlfizetés összegét automatikusan visszautalják a részére a fizetési módjának megfelelően, postai úton vagy bankszámlára. Ezt kétszer kísérlik meg automatikusan.

Amennyiben az ügyfél jelzi, hogy nem kapta meg, nem vette fel, vagy nem a szerződés szerinti fizetési módnak megfelelően kéri az összeg visszautalását - más bankszámlaszámra, más címre kéri a visszautalást -, abban az esetben az ügyfél dokumentált megkeresése alapján, az ő kérésének megfelelően történik a visszautalás.

Az 1000 forint alatti jóváíró egyenleg, vagyis túlfizetés esetén a jóváírás az ügyfél követő számlájában kerül elszámolásra, azaz a túlfizetés összegével csökkentik a következő számláját. Amennyiben az érintett ügyfél mégis kéri az 1000 forint alatti jóváírás visszautalását, és a jóváírás összege még nem épült be a következő számlájába, kérésére természetesen visszautalják.

Amennyiben az önkormányzati települési támogatásból, azaz abból az összegből halmozódik fel túlfizetés, melyet az önkormányzat utal, azt az azt következő számlában, számlákban érvényesítik.

Ezt is szeretjük