A sárga vagy a zöld mosogatószer jobb? Elmondták, miben különböznek igazából
Meglepő, hogy mi áll a különbség hátterében.

mosogat
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A mosogatószer kiválasztásánál alapkövetelmény, hogy az adott termék jó baktériumölő, zsíroldó tulajdonságokkal rendelkezzen, miközben friss illatú, és a bőrt is kíméli. Sokan egyetlen márkára, hatóanyagra vagy színre esküsznek, a valós különbség mégis ismeretlen az emberek számára.

Jean-Gabriel Causse színdizájner ugyanakkor meglepő és kiábrándító állítást tett, miszerint a tisztítószerek színének semmi köze a hatóanyaghoz, még kevésbé a termék hatásához - csupán marketingcélokat szolgál.

Sárga és zöld mosogatószerek

Az egyik tisztítószergyártó márka saját kutatásában bebizonyította ugyanis, hogy a színmarketingnek helye van a területen. A cég az ideális mosogatószer színét kereste, mégpedig úgy, hogy háziasszonyokkal ugyanazt a mosogatószert teszteltette különböző színekben. A háziasszonyok természetesen nem tudták, hogy a termék megegyezik.

A tesztben részt vevő nők csaknem mindegyike a sárga színű mosogatószert vélte a leghatékonyabb zsíroldónak, ám ezt kevésbé érezték frissnek. Ebben a zöld mosogatószert hozták ki győztesként. A színtelen mosogatószerről úgy tartották, antibakteriális hatású, mégis, furcsa módon környezetkímélőnek is gondolták.

Nincs ideális mosogatószer

A kutatás végül arra az eredményre jutott, hogy nem létezik egyetlen ideális színű szer, ami minden kritériumnak egyaránt megfelel, mégis a sárga, a zöld és az átlátszó szín az, ami uralja a piacot. A vásárló pedig tudat alatt attól függően választ, hogy melyik hatást szeretné elérni.

A cikk az ajánló után folytatódik

Egyre népszerűbbnek mondható a rózsaszín mosogatószer is, ami viszont azt sugallja színével, hogy bőrkímélő tulajdonsággal rendelkezik. A márkák természetesen sok esetben rá is játszanak erre, és egy-egy kímélő vagy baktériumölő hatóanyagot kiemelnek a csomagoláson.

A kék mosószer az igazi

A színes szemcsékkel dúsított mosószerek a Procter&Gamble amerikai nagyvállalat jóvoltából már az '50-es években megjelentek a piacon. A megfelelő szín megtalálására ugyancsak egy tesztet indítottak, melyben a fehér porhoz sárga, vörös és kék szemcséket kevertek.

A végeredményben a sárga színű mosószerről egyöntetűen rossz véleményt fogalmaztak meg a vizsgálatban részt vevők, úgy vélték, nem elég hatékony. A vöröst azzal vádolták meg, hogy tönkreteszi az anyagot, míg a kéket hatékonynak érezték. A mosószernél tehát sikeresen megtalálták az ideális színt.

Cikkünk Jean-Gabriel Causse: A színek hatalma című kötete alapján készült.

szakacskonyv

A színek tudatos használata mindenki számára ajánlott, akit érdekel, milyen színhatásokkal próbálnak még többet eladni egy boltban, a lakásunkban milyen szerepet játszanak a színek, vagy hogyan legyünk kiegyensúlyozottabbak, egészségesebbek az általunk viselt tónusok gyógyító erejétől.

Ebben a könyvben minden benne van, amit a színek hatalmáról tudni kell, lehet vagy illik. Hasznos, szórakoztató és helyenként kellően meglepő!


Kiadja a Partvonal Kiadó.

Ára 2990 forint.

Ezt is szeretjük