7 szín, amitől nem tudsz aludni: ne használd őket a hálószobában
Ezek a színek nyugtalanná teszik az éjszakát.

szurke-haloszoba
Ez is érdekelhet

Fodrászszalon az otthonunkban: egészséges és gyönyörű haj Panasonic hajszárítókkal (x)

Olyan versenyeken veszek részt, amik ellen a testem tiltakozik - Interjú Szőnyi Ferenc ultratriatlon-világbajnokkal (x)

Igazi szelfi-király a Mate 40 Pro (x)

Lakberendezési trendek téli átalakításhoz (x)

Házassági évforduló (x)

„Megpróbálom kihozni ebből a helyzetből is a legjobbat” - interjú Sári Évivel (x)

Szex. Gyilkosság. Hatalom - Megjelent az év legforróbb thrillere! (x)

beauty and style

A csinos kis nagymamaretikül az új sláger: árakkal, lelőhelyekkel mutatjuk a szupernőies darabokat »

Vastag a dereka, széles a csípője, de irtó nőiesen öltözködik: nem a plusz kilókat, csak a csinos nőt látjuk »

Méregtelenítő vitaminbomba turmix téli lehangoltság ellen: olyan krémes, hogy megáll benne a kanál »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az ember nyugodt alvását számtalan dolog befolyásolja. Hatással van rá a szoba hőmérséklete, az ember idegállapota, és hatással lehetnek rá a hálószoba, az ágynemű, a fal színei is.

A színek befolyásolják az ember érzelmi állapotát - egyes színezett fények például éhséget válthatnak ki, vagy éppen fogyasztó, nyugtató hatásuk lehet, mint a zöld színnek. A színek terápiás használata nem új keletű dolog, de a kutatások is egyre gyakrabban igazolják a gyakorlatot.

Színek, amiket ne használj a hálóban

Tanulmányok szólnak róla, hogy a kék szín jót tesz a nyugodt alvásnak. A szemben ganglionreceptorok sorakoznak, melyek jelzései befolyással vannak a cirkadián ritmusra, vagyis az ember 24 órás belső biológiai órájára. Ezek a ganglionreceptorok különösen érzékenyek a kék színre, így egy kék falú szobában az ember jobban és hosszabban alszik. Azonban vannak olyan színek, amelyek éppen ellentétes hatást váltanak ki.

A képek forrása: Getty Images

Ezt is szeretjük