Ez történik, ha megcsúszol a számlákkal

Meddig vár a szolgáltató?

Mindenkivel megesik, hogy néha megcsúszik a számlák befizetésével. Ilyenkor jó tudni, mire számíthatsz.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A modern számlakiegyenlítési metódusok mellett sokan még ma is a klasszikus sárga csekkes befizetést választják. Annak ellenére, hogy egy bevált és biztos módszerről van szó, szinte ódivatúnak számít a csoportos beszedési megbízások és a netes utalás korában.

Időigényes a sorban állás, igazodnod kell a posták nyitvatartási idejéhez, és nem utolsósorban egy-egy fárasztóbb időszakban nagyon könnyű elodázni az ügyintézést, mondván, még van idő a befizetési határidőig, egészen addig, míg megcsúszol a számlával.

Ilyenkor a késedelmi kamattal megúszhatod, ha viszont átmeneti likviditási gondokkal küzdesz, nem árt tisztában lenni a lehetséges szankciókkal és türelmi időkkel.

Változott a határidő jelentése

A korábbi gyakorlat az volt, hogy a csekken szereplő időpont gyakorlatilag a befizetés határidejét jelentette, tehát semmi gondod nem származhatott abból, ha azon a napon történt meg a végösszeg kiegyenlítése.

Nagyjából egy évvel ezelőtt azonban a postai ügyintézés folyamatára hivatkozva megváltoztatták ennek a dátumnak az elméleti jelentését, így ez már az összeg szolgáltatóhoz történő beérkezésének utolsó időpontját mutatja.

Mindezt azzal magyarázták, hogy a befizetés során te csak egy megbízást adsz a postának, hogy a csekken szereplő összeget átutalja a címzettnek, és ahogy a bankközi átutalásoknál is jellemző, ebben az esetben egy-két napba beletelik, mire a szolgáltatódnál megjelenik a pénz.

Így, ha nem szeretnél késedelmi kamattal növelt számlát kapni a következő hónapban, ennek megfelelően kell intézned a befizetést.

15 tipp, amivel tízezreket spórolhatsz

Nézegess képeket!

Elolvasom

A szolgáltató kötelezettsége

A számla kiküldését legalább nyolc nappal a határidő előtt kötelesek megtenni a szolgáltatók. A postázást követő ötödik napon tekintik kézbesítettnek a számlaértesítőt, így legrosszabb esetben három napod marad a fizetésre. Ha viszont az adott hó 20-áig nem érkezik meg hozzád a levél, azt az ügyfélszolgálaton kell jelezned, bár fontos tudni, hogy ez nem jelenti majd a fizetési határidő automatikus meghosszabbítását.

Pénzügyi kérdések
Anyagi gondokkal küzdesz? Nehezen igazodsz ki a pénzügy világában? Kérj tanácsot szakértőnktől!

Villany és gáz

Az elmúlt hetekben napvilágot látott egy hír, miszerint a villamosenergia- és gázszolgáltatást a jelenlegi 90 napos számlatartozás helyett már 60 napos elmaradás után kikapcsolhatják, bár ennek kapcsán még folynak az egyeztetések, hiszen nem fogyasztóbarát törvénymódosításról lenne szó.

A mostani gyakorlat szerint 90 napos tartozás esetén áll fenn a szolgáltatás kikapcsolásának veszélye, de természetesen csak háromszori írásbeli felszólítást követően kapcsolhatnak le a rendszerről. Ha megcsúszol a számlákkal, minden esetben lehetőséged van felkeresni az ügyfélszolgálatot, ahol fizetési haladékot vagy részletfizetést kérelmezhetsz.

Ezekkel kapcsolatban azért fontos tudni, hogy az aktuális számlákat és az elmaradásod részleteit időben kell befizetned, ellenkező esetben hamar sor kerülhet a szolgáltatás beszüntetésére, amit már csak a tartozás teljes összegének visszafizetése után kapcsolnak vissza. Ez pedig főleg a gázszolgáltatás esetén akár több tízezres többletköltséggel is járhat a gázmérők szerelése és az esetleges nyomáspróbák miatt.

Így spórolj pénzt!

Elektronikus hírközlési szolgáltatások

Az elektronikus hírközlési szolgáltatások esetben már két hónapnyi elmaradás esetén a szolgáltatások korlátozásával vagy azok kikapcsolásával kell számolnod, mely kapcsán felszólítást, figyelmeztetést kapsz.

Az előbbit illetően jogszabály biztosítja a szolgáltatók számára ezt a lehetőséget, mellyel egyre gyakrabban élnek is. A tartozásod kiegyenlítését követően egy-két napos átfutási idő elteltével állítják vissza az eredeti állapotokat, ám ennek jellemzően költsége is van, főleg az internet-szolgáltatást illetően.

Ennek összege szolgáltatótól függ, a jogszabály szerint a havi előfizetési díjhoz mérten arányosnak és méltányosnak kell lennie. 1500 és 3600 forint között is mozoghat az egyszeri díj, mely a következő havi számládat fogja megnövelni.

Ezt is szeretjük