„A nőket csak a pénz érdekli, és a konyhában lenne a helyük” - 8 zseniális plakát, ami ledönti a sértő sztereotípiákat
Provokatív és ötletes, a sztereotípiákat porba tipró kampányt indított egy, a nők karrierjét támogató vállalat.

noi sztereotipiak elleni kampany
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A nőket a mai napig számos hátrányos megkülönböztetés éri, és rendszeresen szembesülnek a jól ismert, sértő sztereotípiákkal. Ezek ellen indított erőteljes, figyelemfelkeltő kampányt a dél-afrikai PPS nevű pénzügyi cég, képeik pedig az egész internetet bejárták.

A Woman Acknowleged, azaz az Elismert nők nevű kezdeményezés során sikeres hölgyeket jelenítenek meg a plakátokon egy előítéletes állítással, amit aztán zseniális magyarázattal döntenek le.

Erőteljes plakátok a sértő sztereotípiák ellen

A cég a honlapján kifejtette, provokatív és őszinte képeik azokkal, a munka világában gyakran felbukkanó állításokkal foglalkoznak, amelyekkel rengetegen szembesülnek, és amelyek nemcsak bántóak, lealacsonyítóak, de sokszor megkérdőjelezik a nők szakmai alkalmasságát, tudását. Ezeket veszik sorra a fotókon, és ezeket alakítják át pozitív üzenetté. Ayanda Seboni, a vállalat marketingért és kommunikációért felelős vezetője elmondta, hogy a női szakembereket számtalan helyen nem kezelik egyenlőként a férfiakkal, méghozzá azért, mert a nemüket veszik figyelembe, nem pedig a képzettségüket, a foglalkozásukat vagy a tudásukat.

Plakátjaikkal és kampányukkal szeretnék felhívni a figyelmet az értelmetlen, érthetetlen és sértő sztereotípiákra, és szeretnének hozzájárulni azok ledöntéséhez, a társadalomból való kiirtásához, valamint a nők sikeréhez. A fotók azóta már bejárták az internetet, rengetegen megosztották őket, és szinte mindenki támogatta a kezdeményezést. Sőt, sokan ki is egészítették a feliratokat azokkal az mondatokkal, amelyekkel ők a leggyakrabban találkoznak.

Képek: BoredPanda, PPS.

Ezt is szeretjük