5 dolog, ami vonzóbbá tehet egy munkahelyet: a szakértők szerint sok múlik ezen az apróságon

Az ideális munkahelyen a dolgozó segítő fülekre - és kezekre - talál a magánéleti problémáival is.

Munkahelyi rosszkedv elűzése
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A produktív, tiszteletteljes kapcsolat főnök és beosztott között elengedhetetlen a vállalat sikeréhez. A szakértők szerint ebbe az is beletartozik, ahogy a menedzsment viszonyul a dolgozók rosszkedvéhez.

A problémák senkit sem kímélnek, ezért időről időre mindenki szembe találja magát kellemetlen helyzetekkel, úgy a magánélet, mint a kötelezettségek terén. És, bár meglehet, néha nem így tűnik, de a munka - különösen az elismerés és a hasznosság érzete - segíthet túllendülni a nehezebb időszakokon is. 

Dr.Ivan Robertson, okleveles pszichológus, a Brit Pszichológiai Társaság tagja szerint az ideális munkahelyen a menedzsment szívügyének tekinti a dolgozók támogatását még a magánéleti gondjaik közepette is. Robertson nézeteit Cliff Arnal pszichológus is osztja, aki öt pontban kifejtette, hogyan segíthet a munkahely a lehangoltság elűzésében.

Lefoglal, de nem terhel túl

Azt már több kutatás is bebizonyította, hogy a feladatok hiánya vagy az unalom többek között stresszhez és fásultsághoz vezethet, ugyanakkor vékony a mezsgye az egészséges elfoglaltság és a túlterheltség között: Arnal szerint az eszményi munkahelyen észszerű elvárásokat támasztanak a dolgozók felé, vagyis követelnek, de nem kérik, hogy a munkatársak megszakadjanak. 

Bizonyos fokú önállóságot biztosít

Félreértés ne essék, nem arról van szó, hogy a kollégák kényük-kedvük szerint végezhetik a feladataikat, hanem, hogy az emberek nem robot üzemmódban működnek, és van beleszólásuk a munkájukba. A szakember szerint, noha ezt nehéz megvalósítani például egy gyártósori munkakör esetén, célszerű lehet időnként a megszokottól eltérő részlegbe irányítani a munkavállalókat, ahol kipróbálhatják magukat új pozíciókban is.

Nyitott a problémára, és biztosít a támogatásáról

Arnal úgy véli, tévúton jár az a cég, ahol a boldogulás útját egyetlen, univerzális problémamegoldási stratégiában látják - ha egyáltalán van ilyenjük -, és szemernyit sem veszik figyelembe az egyének igényeit. Röviden a menedzsernek rendszeresen érdeklődnie kell kollégái fizikai, illetve mentális jóléte felől. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban a cancel culture, azaz az eltörléskultúra került terítékre. Mikor született meg, és mit jelent a cancel culture kifejezés? Miért veszélyes jelenség? Kik azok a híres személyek, akik érintettek? Honnan tudjuk, hogy valósak-e az ellenük felhozott vádak? Hogyan befolyásolja az eltörléskultúra a stand up comedy műfaját?

Promóció

Barátságos munkakörnyezet

A vezetőség hozzáállása mellett a munkatársak viselkedése ugyancsak meghatározó tényező a szakértő szerint: egy támogató, barátságos munkakörnyezetben hatékonyabb munkavégzés várható el, hiszen az emberek sokkal szívesebben dolgoznak olyan helyen, ahol kérhetnek segítséget anélkül, hogy emiatt szégyenkezniük kellene. A szakértő szerint ez az aduász kulcsfontosságú lehet egy gondterhelt időszak közepette.

Meghallgatnak, ha szeretnéd

Arnal szerint teljesen normális, ha a munkatársak nem a főnökükkel kívánják megbeszélni az esetleges magánéleti gondjaikat, ugyanakkor nehéz időkben már a tudat is borzasztóan sokat jelenthet, hogy ezt rosszallás vagy ítélkezés nélkül megtehetik, ha szeretnék. Ezzel a lépéssel a menedzsment közelebb kerülhet az ideális munkahely képzeletbeli címéhez.

Ezt is szeretjük