Erre a fordulópontra a legtöbb pár nem számít a kapcsolat elején: nagyon jót jelent

Minden pár életében eljön a pont, még ha az elején nem is hinnék.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Párválasztáskor külső és belső tulajdonságok határozzák meg, hogy lát-e egy férfi és egy nő egymásban lehetőséget, vagy sem. Az azonban, hogy ki mennyire attraktív, nem jelent mindent eldöntő kérdést.

Minden idő kérdése

Az időnek kulcsszerepe van azt illetően, hogy a külsőségek fontossága mennyire érvényesül. A PubMed hasábjain írnak egy 167 fős amerikai kutatásról, amely rámutatott, hogy a párválasztásban mindez idővel milyen jelentős mértékben képes elhalványulni.

A kutatásban részt vevő pároknak és házaspároknak arról kellett nyilatkozniuk, hogy ismerték-e egymást, mielőtt randizni kezdtek, és milyen irányban változtak a párkapcsolatuk során. Kiderült, hogy abban az esetben, ha a férfi és a nő korábban nem ismerték egymást, jóval nagyobb szerepe volt a párválasztáskor a külsőségeknek, mint akkor, ha már a kapcsolat előtt is barátok voltak.

A külső másodlagossá válik

A külsőségek fontossága idővel ugyanis elhalványul. Abban az esetben, ha a párok már régebb óta ismerték egymást, döntően a belső tulajdonságok vezérelhették őket, amikor egymás mellett tették le voksukat. Ennek oka, hogy a korábbi időszak alatt lehetett alkalmuk megismerni, megszeretni egymást, ez pedig jóval fontosabb és erősebb szempontnak számít a párválasztásban, mint az, ha valaki egyszerűen csak jól néz ki.

Ilyen formán a kedvezőtlenebb külső tulajdonságokat is el tudja nyomni néhány domináns pozitív vonás. Korábban is ismert jelölt esetén az ember sokkal inkább figyel a belsőre, mint a külsőre.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

A kapcsolatokban is tapasztalható

Ha a két ember korábban nem ismerte egymást, és a külsőségek ragadták meg őket először egymásban, akkor is eljön a fordulópont, amikor azok veszítenek fontosságukból. Idővel ugyanis a párok mélyebben megismerik egymást, lesz közös múltjuk, így akárcsak azoknál a pároknál, akik a randizgatás előtt már barátok voltak, esetükben is a belső válik elsődleges szemponttá. Ennek a bekövetkezése nagyszerű és örömteli fordulópont, hiszen az érzelmek valódiságára, a lelki kapcsolat elmélyülésére utal.

Természetesen mindez nem jelenti azt, hogy egy tartós kapcsolatban az embernek nem kell adnia magára. Mindig törekedni kell arra, hogy a férfi és a nő tetszetős és kívánatos legyen, és esztendők múltával sem szabad elfelejteni tetszeni akarni. A lelki mélységek mellé érkező tetszetősség varázslatos fűszerként ízesíti meg és teszi izgalmassá az együtt töltött éveket.

Ezt is szeretjük