Brutálisan őszinte reklám verte ki a biztosítékot a neten - Sok férfi szerint borzasztóan sértő
Rengeteg férfi felháborodott az új reklámon, mely a zaklatásokat, a nők elleni erőszakot és a káros sztereotípiákat helyezi középpontba.

gillette reklam cover
Ez is érdekelhet

Az élet és szerelem diadala - egy rendkívüli, igaz történet Párizsból (x)

Mozdony Matiné, a mozdonyok fesztiválja (x)

TOGETHER We Recycle – Együtt a környezetért (x)

beauty and style

Ennél nevetségesebb táskát rég láttunk: mégis mi fér el benne? »

Ragyogó, életteli arcbőr percek alatt: házi arcpakolás sápadtság ellen »

Ashley Graham várandósan sem rejtegeti alakját: dögösebben öltözködik, mint valaha »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egy igen erős, őszinte és rendkívül fontos üzenetet közvetítő reklám söpörte végig a netet: alig pár napja került fel a videómegosztó oldalra, mégis, már több mint 10 millióan látták, és több mint 170 ezer komment is született alatta.

A férfi borotválkozótermékeket gyártó márka ugyanis olyan kisfilmmel állt elő, amilyenre eddig még nem volt példa. A nőgyűlölet, a nők elleni erőszak, a zaklatás, valamint a férfiak hölgyek és egymás iránti helytelen viselkedése ellen áll ki, és elgondolkodtató mondatokkal, brutálisan őszinte kijelentésekkel, kérdésekkel és üzenettel fordul az emberek felé.

A reklám, ami felbolygatta az egész világot

A Gillette We Believe: The Best Men Can Be címen futó kampánya teljesen más, mint az eddigiek. Nem a termékekre koncentrál, hanem egy jóval lényegesebb és sajnos igen súlyos társadalmi problémára. A kisfilmhez harminc évvel ezelőtt megalkotott szlogenjüket, a the best a man can get, azaz a legjobb, amit egy férfi kaphat mondatot helyezték más közegbe és megvilágításba, illetve használják egy kissé más értelemben. A videó a háttérből kihallható kulcsszavakkal, majd egy erős kérdéssel indít:

- Megfélemlítés, metoo-mozgalom, szexuális zaklatás, férfiasság. Tényleg ez a legjobb, amit egy férfi kaphat? Ez az?

Az ezután következő percekben pedig a kisfiúk mellett a leggyakoribb problémákat idézik meg: többek közt az anyukája vállán síró gyermeket, a fütyülő, nőket fogdosó, a zaklatást viccesnek találó embereket, illetve egy nőt elnémító, megérintő férfi főnököt. Közben pedig a narrátorhang hangsúlyozza, hogy nem bújhatnak el előle, nem nevethetnek rajta, és nem hozhatják fel újra és újra a már megszokott kifogásokat, hiszen túl régóta tart már ez az egész. Kiemelik, hogy többé nem szabad, hogy mindenki csak legyintsen, és annyit mondjon, a fiúk már csak ilyenek, mert végre megváltozott valami, és nincs visszaút.

A kisfilmben elmondják, hogy hiszik, hogy a férfiak képesek kihozni magukból a legjobbat, és egymást is felelősségre kellene vonniuk az esetleges helytelen viselkedés miatt. Néhányan már ezt teszik, azonban a néhány nem elég, mivel a kisfiúk is ezt látják, és ők lesznek a jövő férfijai. A nők védelme mellett viszont igyekeznek arra is rávilágítani, ám kicsit talán rejtettebben, hogy nem minden férfi erőszaktevő vagy bántalmazó, és az általánosítás ebben az esetben is borzasztóan káros lehet.

A cikk az ajánló után folytatódik

Hatalmas felháborodást keltett

Bár a reklámnak tényleg hihetetlenül fontos üzenete van, és végre megtörtént az, hogy egy férfiakat célzó márka is kiállt a nők védelmében, nem okozott osztatlan sikert, sőt. Rengetegen fejezték ki felháborodásukat a közösségi oldalakon, mivel túlzottan feministának, sértőnek, általánosítónak és sztereotipizálónak tartják a videót, illetve úgy érzik, hamis feltételezéseket közvetít. Páran pedig egyenesen arra buzdítják az embereket, hogy soha többet ne vegyenek a márka termékeiből. A negatív visszhang ráadásul a videó értékelésén is megmutatkozik: 219 ezer lájkot és 581 ezer dislájkot kapott.

Mások azonban pont az ellenkezőjét gondolják. Úgy érzik, rendkívül pozitív, hogy egy ilyen súlyos, mégis sokak által elbagatellizált problémára hívják fel a figyelmet, és igyekeznek hozzájárulni a nemek közötti egyenlőség kialakulásához. A botrány tovább gyűrűzik a kisfilmmel kapcsolatban, a cég pedig a honlapján hangsúlyozta, hogy ezentúl aktívan megjelenítik majd a sztereotípiákat és az elvárásokat, melyekkel a férfiaknak meg kell küzdeniük. Részben ugyanis ezt akarták kifejezni provokatív reklámjukkal is: a férfiléthez kapcsolódó sztereotípiákat. Ezen kívül pedig mostantól évi 1 millió dollárt adományoznak olyan szervezeteknek, akik segítenek a kisfiúknak, hogy a legjobbat hozhassák ki magukból, és példaképként szolgálhassanak a későbbi generációknak.

Mit viseltek az emberek, amikor zaklatták őket?

Egy művészeti gyűjtemény az áldozatok ruháiból és történeteiből áll, és arra akarja felhívni a figyelmet, hogy a valóság teljesen más, mint az, amit az emberek általában elképzelnek. A következő képek valószínűleg mindenkit megdöbbentenek majd.

Ezt is szeretjük