Férfi tudósok butaságai a női érzelmekről

Felháborító állítások

A viselkedéskutatók célja a férfi-női kapcsolatok megismerése, de olykor furcsa következtetésekre jutnak.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Korábban már említettük a női orgazmus kapcsán, hogy a tudós emberek következtetéseit sem lehet mindig szentírásnak tekinteni. Amikor ugyanis és férfi viszonyát vizsgálja valaki, a tudomány oltárán megkövetelt objektivitás igen kevéssé adott, hiszen szükségszerűen valamelyik nem képviselője kell, hogy legyen az illető.

Talán erre vezethető vissza, hogy a páros viselkedéssel foglalkozó urak tollát néha igen furcsa állítások hagyják el, melyek i szemmel nézve sokkal közelebb állnak a felháborító sztereotípiához, mint a tényszerű igazsághoz. Cikkünkből most megismerheted a leggyakoribb szakmai ferdítéseket a i érzelmekről.

A társadalmi státuszt keressük a vörös ingesekben

Az amerikai kutatók egy felmérés során azt vizsgálták, hogy a k milyen színű öltözetben találták vonzónak a férfiakat. Az eredmények azt mutatták, hogy a vörös ruhát viselők érezhetően jobban szerepeltek, mint a többiek, és még ugyanaz a férfi is vonzóbbnak bizonyult, ha digitálisan pirosra színezték a felsőjét.

Ezek alapján pedig arra a furcsa következtetésre jutottak, hogy a piros szín minden bizonnyal a magasabb társadalmi ranghoz, státuszhoz kapcsolódik a i tudatalattiban, ezért éreznek sokan erősebb vonzalmat a láttán. A szakemberek szerint ezt igazolja, hogy régebben az uralkodók körében gyakori volt a piros öltözék, így lehet tehát, hogy magasabb társadalmi rangot, biztosabb hátteret sejtenek mögötte ma is a k.

Nem csak a hölgyek figyelnek fel azonban a vörös színre. Egészen más megvilágításba kerül a dolog, ha hozzátesszük, amit az említett kutatás során nem tettek, hogy a férfiak ugyancsak felfigyelnek a vörösre. A piros ruhás is a magas beosztás ígérete miatt lenne vonzó? Érdekes módon ebben az esetben rögtön az erotikával érvelnek maguk a tudós emberek is, mondván, hogy a vörös szín az állatvilágban gyakran jelzi azt az időszakot, amikor a stények termékenyek.

15 tipp, amivel elcsábíthatod a pasit

Nézegess képeket!

Elolvasom

Ezek szerint tehát a k a társadalmi státuszra, a férfiak pedig a szex ígéretére buknak? A magunk részéről nem szeretnénk egy ilyen társadalomképben hinni, és a gyakorlatban is láttunk ellenpéldát szép számmal. Akadnak k, akik alacsonyabb státuszuk ellenére estek szerelembe párjukkal, és ezek a férfiak valószínűleg nem viseltek kivétel nélkül piros ruhát. Valószínűbb tehát, hogy a vörös ösztönösen vonzó mindkét nem számára, és ennek nem két különböző oka van.

Milyen a tökéletes nő?

Vajon tényleg csak a külső számít az ismerkedés során, vagy a belső tulajdonságokra is felfigyel a férfi? Ha kíváncsi vagy, hogyan vélekednek a vonzerőről, nézd meg videónkat!

A pénz a szerelem kulcsa

A newcastle-i egyetem pszichológusai egy kísérlet során a magánéletükről faggattak 1534 kínai t. A mélyinterjúk segítségével arra a nem kevéssé felháborító következtetésre jutottak, hogy a i orgazmus gyakoriságát első helyen a férfi jövedelme befolyásolja, állítólag ugyanis összefüggést véltek felfedezni a kísérleti alanyok szexuális élete, és a partner anyagi helyzete között.

Bár, ahogy azt egy korábbi cikkünkben is említettük Pollett és Nettle kutatása kapcsán, már önmagában ezt a kijelentést számos remek ellenpéldával tudnánk cáfolni, a kutatópáros ezt a mondhatni hímsoviniszta elméletet még tovább görgette, a i érzelmek terhére.

Egészen odáig mentek ugyanis, hogy kijelentették: a i orgazmus azért alakult ki egyáltalán az evolúció során, mert így a érzelmileg kötődhetett a tehetősebb férfiakhoz.

Ősanyánk a véleményük szerint az orgazmussal láncolta magához a bőséges erőforrásokkal rendelkező férfit, ezzel a szexuális eszközzel elérve, hogy ne keresse máshol a kielégülést.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Bár az vitathatatlan, hogy sokat köszönhetünk a tudománynak, az említett pszichológus úriemberek talán jobban tették volna, ha felháborító kijelentésük mögé nem próbálnak meg még arcpirítóbb, áltudományos magyarázatot kreálni.

A legtöbb hasonló kijelentés mellett ugyanis, ami szerint a k csak a pénzre buknak, minduntalan az evolúciós elméletet és a mamutokra vadászó ősapákat hozzák fel a férfiak, ugyanakkor az ember éppen azért különleges, mert a civilizáció segítségével képes volt felülkerekedni mind állati, mind az ősi ösztönein.

Ezt is szeretjük