Ezeket a szavakat írják le leggyakrabban a nők a Facebookon

És ezeket a férfiak

Kutatók érdekes felfedezést tettek a Facebook használatáról.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A nők és a férfiak különbözőek, és különbözőségük megszámlálhatatlan vonatkozásban megnyilvánul. Az egyik ilyen a szóhasználat, melynek eltérései a Facebook-hozzászólásaikat, -posztjaikat vizsgálva jól tetten érhetők.

Ilyen vizsgálatot végeztek nemrégiben Amerikában, eredményeik pedig magukért beszélnek.

A Cambridge-i, illetve a Pennsylvaniai Egyetem kutatói fogtak össze, hogy megnézzék, a két nem szóhasználata eltér-e, illetve mennyiben tér el a legnépszerűbb közösségi oldalra feltett posztok alapján.

700 millió szavas anyagot vettek górcső alá. Ellenőrizték a szavak szófaji gyakoriságát, ragozását és a posztok témáit, eredményeik pedig valahol meglepőek, bizonyos szempontból viszont várhatóak voltak.

Ilyen szavakat használ leggyakrabban a két nem

A nők Facebook-posztjai alapján a kutatók megállapították, hogy esetükben több az érzelmet kifejező szó - például izgatott -, leggyakrabban egyes szám első és második személyben írnak, és sok társas és pszichológiai vonatkozású szót használnak - például szeretlek.

A férfiak szóhasználata merőben eltér a nőkétől a kutatás szerint. Náluk nem az érzelmek állnak első helyen, sokkal inkább tárgyakról, azon belül is férfiak számára érdekes tárgyakról - például autókról - írnak, illetve sok szitokszó is szerepel a posztjaikban.

12 tabu a Facebookon, ami alááshatja a szerelmet

Nézegess képeket!

Elolvasom

A legkedveltebb témák

A nők esetében a leggyakoribb poszttémák a vásárlás, a ruhák, a frizurák, valamint az utazás. A férfiaknál kevesebb a visszatérő téma, ám ezek legalább olyan gyakran előfordulnak, mint a nőknél felsorolt több témakör. Náluk a sport, a háború és a játékok a leggyakrabban felmerülő témák a kutatás szerint.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

A kutatás egyik biztos és egyben megnyugtató eredménye, hogy az összegyűjtött témák alapján a nők és a férfiak érdeklődési köre, ha a közösségi hálókkal átszőtt világ korában is élünk, még mindig teljesen ugyanaz, mint tíz, húsz, harminc, vagy akár ötven éve.

Újdonság?

A Facebook posztok alapján készített elemzés eredménye talán nem is akkora újdonság, miután eddig is tudvalevő volt, hogy a nők emocionálisabbak, fontosabbak nekik a társas kapcsolatok, a férfiakat pedig érdekli a technológia, a sport, valamint hajlamosak a csúnya szavak kendőzetlen használatára is.

Sokkal inkább érdekes mindez, mint hogy új dolog lenne. A Facebook-kutatás ugyanis rávilágított, hogy a közösségi háló - annak ellenére, hogy sokak szerint a tagok más képet mutatnak magukról, mint amilyenek valójában - tökéletes leképeződése mindannak, ami a társadalomban van. A férfiak ott is férfiak, a nők pedig nők, gondolkodásuk, kedvelt témáik, szóhasználatuk pedig, bár virtuális térben zajlik minden, ugyanolyan, mint az életben.

Ezt is szeretjük