10 apró jel, hogy manipulálnak

A manipuláció lépten-nyomon felbukkanhat az ember életében, anélkül, hogy észrevenné a jeleket. Íme, a leggyakoribbak.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A manipuláció jelensége gyakran felbukkan a hétköznapi életben, és a magánéletre, valamint a munkahelyi kapcsolatokra is hatással lehet.

A manipuláció általában azt jelenti, amikor valaki az érzelmein keresztül próbálja irányítani a másikat, és így rávenni arra, hogy megtegyen valamit a kedvéért. Olyasmi, ami valószínűleg csak a manipulátor érdekeinek felel meg, épp ezért van szükség hozzá kerülőutakra.

Kerülőúton

A kerülőt pedig általában a manipulált fél gyengeségei jelentik. Sokan küzdenek alacsony önértékeléssel, belső bizonytalanságokkal vagy érzelmi válsággal. Az érzelmi manipulátor épp ezeken a pontokon támad. Bókol, ígér, annak megfelelően, hogy áldozata miben szenved hiányt. Természetesen ezek a gesztusok önmagukban ártatlanok és kedvesek lehetnek, ha nem az irányítás hátsó szándékával születnek.

Barátságos vagy agresszív?

Az iméntiek a manipuláció barátságosnak álcázott formái, ám a titkos befolyásolásnak léteznek erőszakosabb formái is, mint a zsarolás, a bűntudatkeltés, vagy amikor valaki azt sugallja, nem vagy elég jó fej vagy elég hozzáértő, és a skála még széles, ha valamit nem teszel meg a kedvéért.

A manipuláció nem mindig zajlik a szavak szintén, a testbeszéddel is különböző érzelmi hatásokat lehet kiváltani. Aki tisztában van ezekkel a szabályokkal, annak a kezében kétélű fegyverré válhat a testbeszéd.

10 jel, hogy manipulálnak

Nézegess képeket!

Elolvasom

Tanulhat belőle, illetve használhatja építő jelleggel, új kapcsolatok teremtéséhez, de adott helyzetben a manipuláció eszközévé is válhat. A galériában megtalálod a leggyakrabban használt gesztusokat.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ahhoz, hogy valaki észrevegye és elkerülje a manipulációt, fotntos, hogy ismerje magát, és ha nincs is tisztában az összes gyengeségével, legalább elfogadja azokat, amiket már feltérképezett, hogy ne lehessen kihasználni.

Ezt is szeretjük