Magdi anyus feltámad? Fodor Zsóka újra kamerák elé állt

Fodor Zsóka nem a Barátok közt miatt, hanem egy egészségügyi kampány részeseként tér vissza a képernyőre.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A Barátok közt egykori Magdi anyusa, a mindig tevékeny Fodor Zsóka nemrégiben újra kamera elé állt azért, hogy felhívja a figyelmet az időskori vakságra.

Ez a Magyarországon is igen gyakori betegség komoly veszélyforrás, hiszen a felmérések szerint a látás drasztikus megromlásában minden 40 év feletti ember érintett.

Kampányhoz csatlakozott

Magyarországon évente hatezer ember veszíti el a látását, mindez pedig 6,8 milliárd forinttal növeli az egészségügyi kiadásokat. Az esetek 80%-a elkerülhető lenne, vagyis évente átlagosan 4800-an menekülhetnének meg a súlyos látásromlástól. Fodor Zsóka is részben ezért döntött épp e mellett a kezdeményezés és prevenciós kampányfilm mellett.

- Annyira félek a vakságtól, mivel életem nagy részének örömforrását a látásomnak köszönhetem, hogy elhatároztam, arcomat és nevemet adom ehhez a kisfilmhez - magyarázta Zsóka.

A 69 éves színésznő a Barátok köztből való távozása óta kétszer olyan aktív életet él: minden reggelt egy kis pasziánsszal kezd, szerepeket tanul, rengeteget olvas, múzeumba jár - szeret rácsodálkozni a világ szépségeire.

Fél a vakságtól

- Elképzeltem, mi lenne, ha megvakulnék. Egyedül élek, segítségre szorulnék a nap 24 órájában. Minden szempontból katasztrófa lenne, mihez kezdenék akkor magammal? - magyarázta a színésznő, aki retteg a kiszolgáltatottságtól, ezért különösen együtt érez a vak vagy gyengénlátó idősekkel.

A Barátok közt színésznői

Nézegess képeket!

Elolvasom

A szemorvosok szerint a nagyvárosok lakói a szmog és a por miatt még veszélyeztetettebbek, akik pedig még dohányoznak is, időskorukra négyszer nagyobb valószínűséggel vesztik el látásukat.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A közösségi média ilyen-olyan formában, de mindenki életének része. Mégis sokszor úgy tűnik, nem tudjuk megfelelően használni. De vajon hol rontjuk el? Miért mindig a legbántóbb kommenteken van a legtöbb like? Kell-e reagálni egy utálkozó hozzászólásra, vagy az ignorálás az egyetlen út? A legújabb epizódban többek között ezekre a kérdésekre Tóth Dani pszichológus, Verebélyi-Kovács Csilla, a Femina social media managere, valamint Pintér Ada műsorvezető kereste a választ.

Promóció

Fodor Zsóka - szakemberekkel való konzultáció és hosszas beszélgetés után - úgy véli, az olcsó szemüvegek megvásárlása helyett a legjobb, ha az ember az orvosokra bízza a diagnózist. Ő rendszeresen visel szemüveget, évente egyszer pedig ellátogat a szemészetre.

Ezt is szeretjük