2021-ben kerülhet a mozikba Enyedi Ildikó új filmje - Az utómunkálatokat a világjárvány is nehezítette
Közel hároméves munka után Enyedi Ildikó és stábja lassan befejezi új, A feleségem története című filmjét.
Végéhez közelednek Enyedi Ildikó új filmje, A feleségem története utómunkálatai. A német, olasz és francia koprodukcióban készülő alkotás várhatóan 2021-ben kerül a mozikba.
Az Arany Medve díjas és Oscar-jelölt Testről és lélekről rendezőjének most készülő alkotását a koronavírus-járvány kitörése nagyban nehezítette.
Enyedi Ildikó új filmje, A feleségem története
Füst Milán több mint húsz nyelvre lefordított, irodalmi Nobel-díjra felterjesztett A feleségem története című regénye az alapja Enyedi Ildikó készülő szerelmesfilmjének, A feleségem történetének. A Budapesten, Fóton, Hamburgban és Máltán forgatott film férfi főszereplője Gijs Naber holland színész, női főszereplője a világhírű Léa Seydoux francia színésznő. Magyar színészek is szerepelnek benne, például Funtek Sándor, Rujder Vivien vagy Hajduk Károly, a 2019-es Akik maradtak férfi főszereplője.
Az 57 napos forgatást 2019. április 8-án Hamburgban kezdték, ahol 11 napig dolgoztak, ezután múlt nyáron Budapesten és a Filmalap MAFILM Igazgatóság fóti stúdiójában rögzítettek jeleneteket 37 napon át, ősszel pedig kilenc napig Máltán dolgozott a stáb.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
A világjárvány lassította az utómunka-folyamatot, emellett tavasszal Enyedi Ildikó maga is átesett a betegségen. A vágás már az év elején megkezdődött, majd az utószinkron több európai városban is zajlott, a fényelést pedig - miután Rév Marcell operatőr a korlátozások miatt nem tudott hazautazni Magyarországra - Berlin és Los Angeles közti távmunkával végezték.
- Az utómunkába sajnos nagyon erőteljesen beleszól a COVID. Ez egy négyországos koprodukció, így fel van osztva, hogy a különböző munkafázisok hol zajlanak. A repülőjáratok leállása és korlátozása nagyban gátolta a munkánkat. Közben Ildikó maga is koronavírusos lett, így egy ideig emiatt nem tudott dolgozni. Viszont szerencse a szerencsétlenségben, hogy utána épp a védettsége miatt egy ideig könnyebben tudott utazni.
- Az utószinkront úgy oldottuk meg, hogy Ildikó elment a színészekhez, és mindegyikük lakhelyén stúdiót béreltünk. Az operatőrünk, Rév Marcell Los Angelesben rekedt, ez a Berlinben zajló fényelés szempontjából okozott nehézségeket. Egy nemzetközi koprodukciót úgy kell elképzelni, mint egy óriási puzzle-t, aminek rendkívül sok apró darabja van, és ha azok nem illeszkednek megfelelően, akkor szétzilálódhat a koprodukció. Hatalmas öröm, siker és megnyugvás, hogy a filmkészítés közel hároméves folyamata lassan lezárul, és büszkén mondhatom, hogy minden darab a helyére került - mesélte Mécs Mónika vezető producer.
Enyedi Ildikó több hónap vágás után ismét találkozott Rév Marcell operatőrrel és a fényelés során Kovács László coloristtal, aki a Testről és lélekről fényelését is készítette.
- Hármasban összegzünk, pontosítunk. Nagy öröm követni kettejük fókuszált munkáját. Balázs Ádámmal, akivel többedszer dolgozunk együtt a zenén, két intenzív hónapot töltöttünk együtt. A zene véglegesítése során az ember megint mindent újra mérlegre tesz, rejtettebb jelentéseket felerősít.
- A mi esetünkben leheletnyi különbségektől egészen más jelentést kaphat egy-egy jelenet. A filmünk természetéből, választott mesélési módjából adódóan a lényeg a részletekben rejlik. Ádám most is teljes idegrendszerével, áldozatkészen és nagy feszültség alatt dolgozva nyers, erős, a főszereplőnk lényéből, belsejéből megszólaló zenét komponált - mondta a Balázs Béla-díjas filmrendező.
Borbély Alexandra a 90. Oscar-díj-átadón
Bár Enyedi Ildikó Testről és lélekről című alkotása végül a 90. Oscar-díj-átadón nem nyerte el a legjobb idegen nyelvű filmnek járó szobrot, büszkék lehetünk, amiért bejutott a jelöltek közé. A főszereplő, Borbély Alexandra mesésen nézett ki a vörös szőnyegen.