Családi programajánló: irány a Tereza, irány Mexikó! (x)

Gasztronómia, kultúra és minőségi gyermekprogramok egy helyen? Igen! Ezúttal a Nagymező utcai Tereza éttermet vettük szemügyre szülői szemmel.

Tereza Budapest (x)
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Örök dilemma, hogy a tél végi, zimankósabb napokon merre vegyük az irányt a családdal és a gyermekeinkkel. A változékony időjárás és a borús idő miatt gyakran kényszerülünk a négy fal közé, és ábrándozunk arról, hogy milyen jó volna gondtalanul ücsörögni valahol, ahol a gyerkőcök sem unatkoznak, és szülőként mi is megengedhetünk magunknak egy derűs délutánt.

Az utóbbi években Budapesten és a főváros határain kívül is gombamód szaporodtak azok a vendéglátóhelyek, ahol a gyermeksarokban animátor felügyelete mellett játszhatnak a lurkók, mi pedig egy ráérős ebéd erejéig kiszakadhatunk a heti mókuskerékből.

Minőségi gyermekprogram után kutatva az éttermek kínálatában viszont keresve sem találnánk jobbat a Nagymező utcai Tereza étterem hétvégi programjainál. A mexikói gasztronómia és kultúra új fellegvára 2018 tavaszán debütált, és elsőként hangulatos kerthelyiségével lopta magát a szívünkbe.

Fotó: Vajda Tamás Photography

Már a kezdetekkor felfigyeltünk rá, hiszen változatos gasztronómiai eseményeik mellett már a nyitást követően meghirdetésre kerültek olyan hétvégi gyermekfoglalkozások, ahol például a pinatakészítő kézműves szakkör keretén belül színes papírmaséval és széles mosollyal az arcunkon, jóllakva térhettünk haza.

Bíztunk benne, hogy az őszi-téli időszakban nem maradunk hoppon, és rövid várakozást követően októberben érkezett a hír, hogy a Tereza elfoglalta állandó rezidenciáját, így a Nagymező utca 3. alatt lévő egykori nyomdaépület monumentális tereiben a téli időszakban sem kell lemondanunk Mexikó ízeiről és a hétvégi családi kiruccanásokról.

A hangulatos enteriőr egy pillanat alatt feledteti velünk a kinti mínuszokat: a színes falfestményeknek, növényzetnek és rusztikus asztaloknak köszönhetően gondolatban Mexikóváros utcáit róva hagyhatjuk a hátunk mögött a mindennapi problémákat. Már önmagában a helyben készülő tortillájuk és a lehengerlő guacamoléjuk megér egy látogatást, de reprezentatív étlapjukon minden olyan fogás helyet kapott, amiért legszívesebben holnap útra kelnénk a tengerentúlra.

Fotó: Puskás Nóri

Gasztronómiai programjaikat, kiállításaikat és zenei programjaikat szinte kivétel nélkül látogathatjuk a gyerkőcökkel is, de különösebb apropó nélkül is hoznak egy ládányi készségfejlesztő játékot, ha az esti idősávban toppanunk be vacsorázni.

A picik hétvégente animátor felügyelete mellett játszhatnak 13:00 és 15:00 óra között a gyermeksarokban, leginkább azonban mégis a kiemelt családi programjaikat szeretjük, melyeket havi rendszerességgel a Facebook-oldalukon tesznek közzé.

Az elmúlt alkalommal családi brunch keretén belül mesefilmvetítéssel dobták fel a gyerkőceink kedvét, március második hétvégéjén pedig az ikonikus Budapest Bábszínház Ákom Bákom BÁBcsoport társulata A világgá ment csacsi és bari történetét adja majd elő. Gyermekprogramjaik kivétel nélkül ingyenesek, és határozottan megérik a látogatást. A jó idő beköszöntével ismét nyílik majd a kert is, de addig is irány a Tereza, irány Mexikó!

Nyitókép: Emil Chalhoub Photography.